Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

EVALUATION OF VISION AND MISSION STATEMENTS FROM A STRATEGIC MANAGEMENT PERSPECTIVE: AN ANALYSIS ON TURKEY'S TOP 10 COMPANIES

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: Özel Sayı 1, 22 - 34, 01.03.2021

Öz

Kaynakça

  • Ansoff, H. I., Kipley, D., Lewis, A. O., Helm-Stevens, R., Ansoff, R. (2018). Implanting Strategic Management, 3rd Edition. Switzerland: Springer.
  • Aytar, O., Çil, U., Hoşbay-Bayraktar, D., Soylu, Ş. (2018). “Hizmet Kalitesi Ölçüm Yöntemleri ve Yükseköğretimde Stratejik Yönetim Bilgi Kaynağı Yöntem Önerisi”, Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 8(2), 245-253.
  • Bağış, M. ve Öztürk, O. (2020). “Stratejik Yönetim Araştırmalarının Evrimi: Yaklaşımlar ve Mikro Görüşler Üzerinden Bir Değerlendirme”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 15(1), 347 –370.
  • Bart C. K. (1996). “The Impact of Mission Statements on Firm Innovativeness”, International Journal of Technology Management, 11(3/4), 479–493.
  • Bay, M., Akpınar, S., Yılmazer, R. (2016). “Stratejik Yönetim Süreci İçinde Sektör Rekabet Analizi ve Bir Uygulama”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(42), 1409-1415.
  • Bayraktar, E., Turan, E., Çetin, S. (2020). “Stratejik Yönetim Kültürü ve Belediyeler: Bölgesi Belediyeleri Üzerine Bir İnceleme”, Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22(1), 55-89.
  • Betz, F. (2010). Yönetim Stratejisi, Çeviren: Ümit Şensoy. Ankara: Tübitak Popüler Bilim Kitapları.
  • Campbell, A. ve S. Yeung (1991). “Creating a Sense of Mission”, Long Range Planning, 24(4), 10–20
  • Dixit, A. K. ve Nalebuff, B. J. (2016). Strateji Sanatı, 2. Basım. Çeviren: Ümit Şensoy. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Doğan, T. ve Gülay, İ. (2019). “Y Kuşağının Girişimcilik Eğiliminin Belirlenmesi ve Stratejik Yönetim: Telekomünikasyon Sektöründe Çalışanlar Üzerinde Bir Araştırma”, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23(2), 703-717.
  • Drucker, P. (2009). Büyük Değişimler Çağında Yönetim, Çeviren: Zülfü Dicleli, İstanbul: Optimist Yayınları.
  • Erdil, O., Kalkan, A., Alpaslan, A. M. (2010). “Örgütsel Ekoloji Kuramından Stratejik Yönetim Anlayışına”, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 12 (1), 17-31.
  • Eren, E., Aren, S., Alpkan, L. (2000). “İşletmelerde Stratejik Yönetim Faaliyetlerinin Değerlendirme Araştırması”, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 1, 96-123.
  • Eren, E. (2010). Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası , 8. Baskı, İstanbul: Beta Yayınevi.
  • Güçlü, N. (2003). “Stratejik Yönetim”, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2),61-85.
  • Kaplan, R. S., Norton, D. P. (2014). Strateji Haritaları, 4. Baskı. Çev. Şeyda Öztürk. İstanbul: Alfa Basım.
  • Kaplan, R. S., Norton, D. P., (2015). Balance Score Card- Kurumsal Karne Şirket Stratejisini Eyleme Dönüştürmek, Çevirmen: Serra Egeli. İstanbul: Aura Yayınevi.
  • Keeler G. R. (2020). Establishing your Vision, Mission, and Strategy, In: Seropian M., Keeler G., Naik V. (eds) Comprehensive Healthcare Simulation: Program & Center Development. Comprehensive Healthcare Simulation. Springer, Cham.
  • Koçel, T. (2011). İşletme Yöneticiliği, 13. Baskı. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Luecke, R. (2009). Değişim ve Geçiş Dönemini Yönetmek, Çeviren: Ümit Şensoy. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Luecke, R. (2015). Strateji, 3. Basım. Çeviren: Turan Parlak. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Mütercimler, E. (2011). Geleceği Yönetmek ve Kazanmak İçin Stratejik Düşünme, 5. Baskı. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Pearce II, J. A. ve David, F. (1987). “Corporate Mission Statements: The Bottom Line”, The Academy of Management Executive, 1(2), 109–115.
  • Phornlaphatrachakorn, K., Na-Kalasindhu, K. (2020). “Strategic Management Accounting and Firm Performance: Evidence from Finance Businesses in Thailand”, The Journal of Asian Finance, Economics and Business, 7(8), 309-321.
  • Pröllochsa, N. ve Feuerriegel, S. (2020). “Business Analytics For Strategic Management: Identifying and Assessing Corporate Challenges via Topic Modeling”, Information & Management, 57(1), 103070.
  • Straková, J., Talíř, M. (2020). Strategic Management and Decision Making of Small and Medium-Sized Enterprises in the Czech Republic, In SHS Web of Conferences, EDP Sciences 73, 2005-2015.
  • Swain, R. (2011). Bir Strateji Ustası Peter Drucker, 2. Baskı. Çeviren: Ümit Şensoy. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Taner, A. (2015). “Kamuda Stratejik Yönetim ve Bütçe”, Journal of Turkish Court of Accounts / Sayıştay Dergisi, 99, 29-46.
  • Ülgen, H. ve Mirze, S. K. (2010). İşletmelerde Stratejik Yönetim, 5. Baskı. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Yeniçeri, Ö. Ve İnce, M. (2005). Bilgi Yönetim Stratejileri ve Girişimcilik, 1.baskı., İstanbul: IQ Yayınları.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, (8. Tıpkı Basım) Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • https://fortune.com/about-us/ ; https://www.fortuneturkey.com/fortune500

VİZYON VE MİSYON İFADELERİNİN STRATEJİK YÖNETİM BAKIŞ AÇISIYLA DEĞERLENDİRİLMESİ: TÜRKİYE’NİN EN BÜYÜK 10 KURUMUNDA BİR ÇÖZÜMLEME

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: Özel Sayı 1, 22 - 34, 01.03.2021

Öz

Türkiye’nin en büyük şirketlerini analiz etmek amacıyla 2007 yılından itibaren her yıl hazırlanan Fortune 500 listesinde kurumlar satış hacimlerine ve temel finansal göstergelerine göre sıralanmaktadır. Kurumların 2019 yılı net satışlarının, ihracat ve karlılık oranlarının temel ölçüt alındığı liste ile Türkiye’nin en büyük şirketleri belirlenmiştir. Stratejik yönetim, bir işletmenin amaç ve hedeflerini gerçekleştirebilmesi için gerekli tüm ihtiyaçlarının sürekli olarak planlanması, izlenmesi, analizi ve değerlendirilmesidir. Stratejik yönetim kapsamında önemli iki kavram olan kurumlara ait vizyon ve misyon beyanları, çalışanları ortak bir odak noktasında birleştirerek, herkesin tek bir amaç için çalışmasını sağlarken organizasyonda verimliliği ve üretkenliği de artırmaya yardımcı olmaktadır. Vizyon ve misyon ifadeleri kurumların başarısı için kritik önem taşımaktadır. Araştırmanın amacı Fortune 500 araştırmasıyla belirlenen Türkiye’nin en ilk 10 büyük şirketine ait misyon ve vizyon ifadelerinin stratejik yönetim bakış açısıyla değerlendirilmesidir.

Kaynakça

  • Ansoff, H. I., Kipley, D., Lewis, A. O., Helm-Stevens, R., Ansoff, R. (2018). Implanting Strategic Management, 3rd Edition. Switzerland: Springer.
  • Aytar, O., Çil, U., Hoşbay-Bayraktar, D., Soylu, Ş. (2018). “Hizmet Kalitesi Ölçüm Yöntemleri ve Yükseköğretimde Stratejik Yönetim Bilgi Kaynağı Yöntem Önerisi”, Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 8(2), 245-253.
  • Bağış, M. ve Öztürk, O. (2020). “Stratejik Yönetim Araştırmalarının Evrimi: Yaklaşımlar ve Mikro Görüşler Üzerinden Bir Değerlendirme”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 15(1), 347 –370.
  • Bart C. K. (1996). “The Impact of Mission Statements on Firm Innovativeness”, International Journal of Technology Management, 11(3/4), 479–493.
  • Bay, M., Akpınar, S., Yılmazer, R. (2016). “Stratejik Yönetim Süreci İçinde Sektör Rekabet Analizi ve Bir Uygulama”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(42), 1409-1415.
  • Bayraktar, E., Turan, E., Çetin, S. (2020). “Stratejik Yönetim Kültürü ve Belediyeler: Bölgesi Belediyeleri Üzerine Bir İnceleme”, Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22(1), 55-89.
  • Betz, F. (2010). Yönetim Stratejisi, Çeviren: Ümit Şensoy. Ankara: Tübitak Popüler Bilim Kitapları.
  • Campbell, A. ve S. Yeung (1991). “Creating a Sense of Mission”, Long Range Planning, 24(4), 10–20
  • Dixit, A. K. ve Nalebuff, B. J. (2016). Strateji Sanatı, 2. Basım. Çeviren: Ümit Şensoy. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Doğan, T. ve Gülay, İ. (2019). “Y Kuşağının Girişimcilik Eğiliminin Belirlenmesi ve Stratejik Yönetim: Telekomünikasyon Sektöründe Çalışanlar Üzerinde Bir Araştırma”, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23(2), 703-717.
  • Drucker, P. (2009). Büyük Değişimler Çağında Yönetim, Çeviren: Zülfü Dicleli, İstanbul: Optimist Yayınları.
  • Erdil, O., Kalkan, A., Alpaslan, A. M. (2010). “Örgütsel Ekoloji Kuramından Stratejik Yönetim Anlayışına”, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 12 (1), 17-31.
  • Eren, E., Aren, S., Alpkan, L. (2000). “İşletmelerde Stratejik Yönetim Faaliyetlerinin Değerlendirme Araştırması”, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 1, 96-123.
  • Eren, E. (2010). Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası , 8. Baskı, İstanbul: Beta Yayınevi.
  • Güçlü, N. (2003). “Stratejik Yönetim”, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2),61-85.
  • Kaplan, R. S., Norton, D. P. (2014). Strateji Haritaları, 4. Baskı. Çev. Şeyda Öztürk. İstanbul: Alfa Basım.
  • Kaplan, R. S., Norton, D. P., (2015). Balance Score Card- Kurumsal Karne Şirket Stratejisini Eyleme Dönüştürmek, Çevirmen: Serra Egeli. İstanbul: Aura Yayınevi.
  • Keeler G. R. (2020). Establishing your Vision, Mission, and Strategy, In: Seropian M., Keeler G., Naik V. (eds) Comprehensive Healthcare Simulation: Program & Center Development. Comprehensive Healthcare Simulation. Springer, Cham.
  • Koçel, T. (2011). İşletme Yöneticiliği, 13. Baskı. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Luecke, R. (2009). Değişim ve Geçiş Dönemini Yönetmek, Çeviren: Ümit Şensoy. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Luecke, R. (2015). Strateji, 3. Basım. Çeviren: Turan Parlak. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Mütercimler, E. (2011). Geleceği Yönetmek ve Kazanmak İçin Stratejik Düşünme, 5. Baskı. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Pearce II, J. A. ve David, F. (1987). “Corporate Mission Statements: The Bottom Line”, The Academy of Management Executive, 1(2), 109–115.
  • Phornlaphatrachakorn, K., Na-Kalasindhu, K. (2020). “Strategic Management Accounting and Firm Performance: Evidence from Finance Businesses in Thailand”, The Journal of Asian Finance, Economics and Business, 7(8), 309-321.
  • Pröllochsa, N. ve Feuerriegel, S. (2020). “Business Analytics For Strategic Management: Identifying and Assessing Corporate Challenges via Topic Modeling”, Information & Management, 57(1), 103070.
  • Straková, J., Talíř, M. (2020). Strategic Management and Decision Making of Small and Medium-Sized Enterprises in the Czech Republic, In SHS Web of Conferences, EDP Sciences 73, 2005-2015.
  • Swain, R. (2011). Bir Strateji Ustası Peter Drucker, 2. Baskı. Çeviren: Ümit Şensoy. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Taner, A. (2015). “Kamuda Stratejik Yönetim ve Bütçe”, Journal of Turkish Court of Accounts / Sayıştay Dergisi, 99, 29-46.
  • Ülgen, H. ve Mirze, S. K. (2010). İşletmelerde Stratejik Yönetim, 5. Baskı. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Yeniçeri, Ö. Ve İnce, M. (2005). Bilgi Yönetim Stratejileri ve Girişimcilik, 1.baskı., İstanbul: IQ Yayınları.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, (8. Tıpkı Basım) Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • https://fortune.com/about-us/ ; https://www.fortuneturkey.com/fortune500
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Gülbeniz Akduman 0000-0002-3256-982X

Zeynep Hatipoğlu 0000-0002-9437-610X

Çağlar Pehlivan 0000-0002-1495-5452

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: Özel Sayı 1

Kaynak Göster

APA Akduman, G., Hatipoğlu, Z., & Pehlivan, Ç. (2021). VİZYON VE MİSYON İFADELERİNİN STRATEJİK YÖNETİM BAKIŞ AÇISIYLA DEĞERLENDİRİLMESİ: TÜRKİYE’NİN EN BÜYÜK 10 KURUMUNDA BİR ÇÖZÜMLEME. EUropean Journal of Managerial Research (EUJMR), 5(Özel Sayı 1), 22-34.

download      18423    18421     18416    18417        18418  18419     18420       18422     download    ojop-index-Categorical-png.png



EUJMR Creative Commons Attribution 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Creative Commons Lisansı