Günümüzde yapay zekâ, özellikle üniversite öğrencileri tarafından eğitim hayatı boyunca yaygın olarak kullanılmaktadır. Öğrenciler ödev ve sınav süreçlerinde yapay zekâ tabanlı uygulamalardan yararlanmakta, bu teknolojiyi problem çözme ve soruları yanıtlamada etkin bir araç olarak tercih etmektedirler. Bununla birlikte, yapay zekâ yalnızca bu tür aktivitelerle sınırlı olmayan; derin öğrenme ve veri tabanlı makine öğrenimi gibi ileri düzey alanları da kapsayan karmaşık bir kavramdır. Bu araştırma, eğitim ve iletişim süreçlerinde yapay zekâ okuryazarlığının önemini ortaya koymayı, öğrencilerin yapay zekâ konusundaki bilgi seviyelerini belirlemeyi ve bu teknolojinin eğitim ile iletişim üzerindeki etkilerini incelemeyi amaçlamaktadır.
Araştırma kapsamında, yükseköğretim öğrencilerine yönelik 5’li Likert tipi bir yapay zekâ okuryazarlığı ölçeği kullanılarak veri toplanmıştır. Elde edilen bulgular, öğrencilerin eğitim süreçlerinde yapay zekâ teknolojilerini sıklıkla kullandıklarını ve bu kullanımda belirgin bir farkındalığa sahip olduklarını göstermektedir. Öğrenciler, belirli bir problemi çözmek ya da bir soruyu yanıtlamak amacıyla yapay zekâdan faydalanmakta ve bu süreçte bilinçli bir tercih yapmaktadırlar. Ayrıca, yapay zekânın öğrencilerin iletişim süreçlerinde de önemli bir araç haline geldiği saptanmıştır.
Araştırma sonuçları, yapay zekâ konusunda bilinçli ve yetkin bireylerin eğitim-iletişim süreçlerinde daha etkili olabileceğini göstermektedir. Bu bağlamda, yapay zekâ okuryazarlığının geliştirilmesine yönelik çeşitli eğitim ve iletişim stratejileri önerilmektedir. Bu stratejiler, bireylerin yapay zekâ konusundaki bilgi ve becerilerini artırmayı hedeflemekte, böylece teknolojinin eğitim-iletişim süreçlerine daha etkin bir şekilde entegre edilmesini amaçlamaktadır.
Büyük veri Dijital öğrenme Dijital okuryazarlık Yapay zekâ destekli eğitim.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İnsan Bilgisayar Etkileşimi |
Bölüm | Konferans Bildirisi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 26 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 24 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 15 |