Bu araştırma Meslek Yüksekokulları ön lisans öğrencilerinin kariyer planlarının motivasyondüzeylerine etkisini cinsiyet, vakıf veya devlet üniversitesi olma, üniversiteye giriş şekli veokunulan bölüm boyutlarıyla araştırmaktadır. Araştırmanın örneklem grubunu 2013-2014 eğitimöğretim dönemindeki İstanbul Arel Üniversitesi ve Kocaeli Üniversitesi Meslek Yüksekokuluöğrencileri oluşturmaktadır. Basit tesadüfî örnekleme yöntemi ile belirlenen 1514 öğrenciye anketuygulanmıştır. İstatistiksel analizlerde t testi, tek yönlü varyans analizi one-way Anova , KariyerPlanları ve Motivasyon Düzeyleri arasındaki ilişkiyi ölçmek amacıyla Korelasyon analiziyapılmıştır. Kariyer ve motivasyon için yapılan geçerlilik ve güvenirlilik analizlerine göre kariyerioluşturan soruların Cronbach Alfa katsayısı 0,798 ve Cronbach Alfa değeri 0,742 olarakbulunmuştur. Öğrencilerin eğitim gördükleri Üniversite, eğitim alanı ile kariyer planları vemotivasyon düzeyleri arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Kariyer ile motivasyon düzeyiarasında pozitif yönde bir ilişki vardır.
This research investigates the effect of career plans of vocational school associate degree students on their motivation levels regarding gender, being private or state university, the way they entered university and the departments they study at. The sample group of the research is comprised of the vocational school students of Istanbul Arel University and Kocaeli University in the academic year 2013 - 2014. A questionnaire was administered to 1514 students which were determined by simple random sampling method. T-test and done way variance analysis one-way ANOVA were used for statistical analyses, and correlation analysis was used to measure the relationship between Career Plans and Motivation Levels. According to the validity and reliability analyses conducted for career and motivation, Cronbach Alpha coefficient of the questions about career was found to be0,798 and Cronbach Alpha value was found to be 0,742. Significant differences were found between the university they study at, their field of education, their career plans and motivation levels. There is a positive relationship between career and motivation level
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 4 Sayı: 1 |