Bu çalışmanın amacı, Izhar Oplatka tarafından kaleme alınmış, Selahattin Turan, Fatih Bektaş ve Mikail Yalçın tarafından çevirisi yapılmış olan Eğitim Yönetiminin Mirası: Akademik Bir Alanın Tarihi Analizi [The Legacy of Educational Administration] adlı kitabı incelemek ve değerlendirmektir. Kitap, Izhar Oplatka’nın Türk okuyucular için yazdığı önsöz ve çevirmenlerin yazdıkları önsöz ve giriş kısmı ile başlamaktadır. Kitapta toplam yedi ana bölüm bulunmaktadır ve kitap kaynakça, açıklama ve referansların sunumu ile sonlanmaktadır. Bu çalışmada, kitabın tüm bölümleri ayrıntılı bir biçimde incelenmiş, eğitimle ilgili iletileri tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu kitap, Eğitim Yönetimi’nin tarihsel gelişimi, epistemolojik temelleri, sınırları, araştırma konuları ve yöntemleri ile ilgili bilgi sahibi olmak isteyen araştırmacılara, öğretmenlere, eğitim yöneticilerine ve eğitim politikalarının belirlenmesinde etkili olan karar mercilerine tavsiye edilebilir.
The purpose of this use is to examine and evaluate the book The Legacy of Educational Administration: Historical Analysis of an Academic Area [Legacy of Educational Administration], written by Izhar Oplatka, translated by Selahattin Turan, Fatih Bektaş and Mikail Yalçın. The book begins with the foreword written by Izhar Oplatka for Turkish readers and the preface and introduction by the translators. There are a total of seven main chapters in the book and the book ends with the presentation of bibliography, explanation and references. In this study, all parts of the book were examined in detail, and the messages about education were tried to be determined. This book can be recommended to researchers, teachers, education administrators and decision makers who are effective in determining education policies, who want to have information about the historical development, epistemological foundations, limits, research subjects and methods of Educational Administration.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Kitap Tanıtımları |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Temmuz 2022 |
Gönderilme Tarihi | 1 Şubat 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 1 |
The content of the Education and Youth Research is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.