Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Within the Scope of Khan's the One World School of the Education Reimagine

Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 2, 59 - 80, 26.12.2022

Öz

States educate their citizens in a unique educational process accordance with their own cultural codes. Therefore, it is necessary to mention two functions of education. The first function of education; to enable individuals to realize their abilities and to provide them with new skills within the scope of 21st century skills. The other function of education is persons to help them realize themselves, to improve society and humanity, to ensure that they interact with the knowledge of the age and the right ones of the accumulation from previous periods, and to learn the ways of making production. In this research analysis and evaluation of the book named “World School”, written by Salman Khan and arousing a lot of interest, was made especially for the planning of future education. For this reason, in the study, "document analysis" method, one of the qualitative research methods, was adopted in the meticulous and systematic examination of written documents as a data source. In the research, it has been concluded that the idea of an online-based "World School" that encourages of students to discover and produce by learning new things, reveals of students creativity, prioritizes intuitive learning, determines education planning according to personal learning speed.

Kaynakça

  • Altan B. A. (2018). Değişen dünyada değişen okul. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(5), 1579-1588. https://doi.org/10.24106/kefdergi.2161.
  • Binbaşıoğlu C. (2014). Başlangıçtan günümüze Türk eğitim tarihi (2.Baskı), Ankara, Anı Yayınları.
  • Celkan H. Y. (2019). Eğitim sosyolojisi (1.Baskı). Elâzığ, Asos Yayınları.
  • Çağlar İ. (2015). Bireysel, örgütsel ve toplumsal düzeyde: değişim ve değişim yönetimi. Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Çiydem, E. ve Ahi, B. (2019). II. Meşrutiyet dönemi okul öncesi eğitim alanında pedagojik yaklaşım ve etkilenmeler. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 8(1), 24-43.
  • Danişman, Ş. (2012). Montessori yaklaşımına genel bir bakış ve eğitim ortamının düzenlenmesi. Eğitimde Politika Analizi Dergisi, 1(2), 85-113.
  • Dünya Bankası (2022, 14 Şubat). http://www.worldbank.org/en/topic/.
  • Ereş, F. (2021). Toplumsal kalkınma. 2.Baskı. Ankara, Pegem Akademi Yayınları.
  • Ertürk S. (1984). Eğitimde program geliştirme. Ankara, Yelkentepe Yayınları.
  • Ertürk S. (1986). Türkiye’de bazı eğitim sorunları üzerine düşünceler. Ankara, Yelkentepe Yayınları.
  • Giddens, A. (2006). Socilogy. Cambridge: Polity Publishing.
  • Gündüz M. (2008). İkinci Abdülhamit dönemi ve eğitimi ve ideolojisi üzerine tartışmalar. Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi, 6 (12), 243-246.
  • Hoepfl, M. C. (1997). Choosing qualitative research: A primer for technology education researchers. Journal of Technology Education, 9(1), 47-63.
  • Işık, Y. (2020). Mustafa Kemal Atatürk’ün eğitimci kişiliği ve “başöğretmen” unvanı. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), 7(1), 173-196. Khan S. (2014). Dünya okulu (eğitimi yeniden düşünmek). (6.Baskı). İstanbul, Yapı Kredi Yayınları.
  • Khan Akademi (2022, 14 Şubat) http://www.khanacademy.org.tr/.
  • Locke J. (2004). Eğitim üzerine düşünceler. (2.Baskı). (Hakan Zengin, Çev.). İstanbul, Morpa Kültür Yayınları.
  • Sak, R., Sak, İ., Şendil, Ç. ve Nas, E. (2021). Bir araştırma yöntemi olarak doküman analizi. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 4(1), 227-250.
  • Şişman M. (2014). Eğitim bilimine giriş. Ankara, Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Tezcan M. (1997). Eğitim sosyolojisi. Ankara, Şafak Matbaacılık.
  • TDK (1998). Türkçe sözlük. (1.Cilt A-J). Ankara, Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Todaro, M. ve Smith, S.C. (2011). Economic development. London: Addison-Wesley Longman Publishing.
  • Travers, M. (2001). Qualitative research through case studies. SAGE Publications.
  • Tüfenkçi, S. ve Çetin, M. (2017). Rousseau’da insan doğası ve değerler eğitimi. Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 16(32), 487-506. https://doi.org/10.14395/hititilahiyat.378974.
  • Uluğ, F. (1998). Eğitim sisteminde değişime yapısal uyum sorunları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 14, 153-166.
  • Ülken H. Z. (2019). Türkiye’de çağdaş düşünce tarihi. İstanbul, Türkiye İş Bankası Yayınları.
  • Varış F. (1998). Eğitim bilimine giriş. İstanbul, Alkım Yayınları.
  • Wikipedia (2022, 14 Şubat) https://tr.wikipedia.org/wiki/Sal_Khan.
  • Wikiwand (2022, 14 Şubat) https://www.wikiwand.com/tr/Sal_Khan#/Kariyeri.
  • Wikiwand (2022, 14 Şubat) https://www.wikiwand.com/tr/Sal_Khan#/Ba%C5%9Far%C4%B1lar%C4%B1.

Within the Scope of Khan's the One World School of the Education Reimagine / Khan’ın Dünya Okulu Kitabı Kapsamında Eğitimi Yeniden Düşünmek

Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 2, 59 - 80, 26.12.2022

Öz

Devletler vatandaşlarını kendi kültür kodlarına uygun olarak kendilerine özgün bir eğitim süreci içerisinde yetiştirirler. Bu yüzden eğitimin iki işlevinden söz etmek gerekmektedir. Eğitimin ilk işlevi; bireylerin kabiliyetlerinin farkına varmalarını sağlamak ve onlara 21.yüzyıl becerileri kapsamında yeni beceriler kazandırmaktır. Eğitimin diğer işlevi ise bireylerin kendilerini gerçekleştirmelerine yardımcı olmak, toplumu ve insanlığı geliştirmek üzere çağın bilgi anlayışı ile önceki dönemlerden gelen birikimin doğru olanlarıyla etkileşime girmelerini temin etmek ve çağımıza uygun üretim yapma yollarını öğrenmelerini sağlamaktır. Bu araştırmada, Salman Khan tarafından yazılan ve oldukça ilgi uyandıran “Dünya Okulu” adlı kitabın, özellikle gelecekteki eğitimin planlanması adına analizi ve değerlendirmesi yapılmıştır. Bu nedenle çalışmada, yazılı belgelerin veri kaynağı olarak titizlikle ve sistematik olarak incelenmesinde nitel araştırma yöntemlerinden “doküman analizi” yöntemi benimsenmiştir. Araştırmada, öğrencileri yeni şeyler öğrenerek keşfetmeye ve üretmeye teşvik eden, öğrencilerin yaratıcılığını ortaya çıkaran, sezgisel öğrenmeyi ön planda tutan, eğitim planlamasını kişisel öğrenme hızına göre belirleyen çevrimiçi tabanlı bir "Dünya Okulu" fikrinin gerçekleştirilebileceği sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Altan B. A. (2018). Değişen dünyada değişen okul. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(5), 1579-1588. https://doi.org/10.24106/kefdergi.2161.
  • Binbaşıoğlu C. (2014). Başlangıçtan günümüze Türk eğitim tarihi (2.Baskı), Ankara, Anı Yayınları.
  • Celkan H. Y. (2019). Eğitim sosyolojisi (1.Baskı). Elâzığ, Asos Yayınları.
  • Çağlar İ. (2015). Bireysel, örgütsel ve toplumsal düzeyde: değişim ve değişim yönetimi. Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Çiydem, E. ve Ahi, B. (2019). II. Meşrutiyet dönemi okul öncesi eğitim alanında pedagojik yaklaşım ve etkilenmeler. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 8(1), 24-43.
  • Danişman, Ş. (2012). Montessori yaklaşımına genel bir bakış ve eğitim ortamının düzenlenmesi. Eğitimde Politika Analizi Dergisi, 1(2), 85-113.
  • Dünya Bankası (2022, 14 Şubat). http://www.worldbank.org/en/topic/.
  • Ereş, F. (2021). Toplumsal kalkınma. 2.Baskı. Ankara, Pegem Akademi Yayınları.
  • Ertürk S. (1984). Eğitimde program geliştirme. Ankara, Yelkentepe Yayınları.
  • Ertürk S. (1986). Türkiye’de bazı eğitim sorunları üzerine düşünceler. Ankara, Yelkentepe Yayınları.
  • Giddens, A. (2006). Socilogy. Cambridge: Polity Publishing.
  • Gündüz M. (2008). İkinci Abdülhamit dönemi ve eğitimi ve ideolojisi üzerine tartışmalar. Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi, 6 (12), 243-246.
  • Hoepfl, M. C. (1997). Choosing qualitative research: A primer for technology education researchers. Journal of Technology Education, 9(1), 47-63.
  • Işık, Y. (2020). Mustafa Kemal Atatürk’ün eğitimci kişiliği ve “başöğretmen” unvanı. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), 7(1), 173-196. Khan S. (2014). Dünya okulu (eğitimi yeniden düşünmek). (6.Baskı). İstanbul, Yapı Kredi Yayınları.
  • Khan Akademi (2022, 14 Şubat) http://www.khanacademy.org.tr/.
  • Locke J. (2004). Eğitim üzerine düşünceler. (2.Baskı). (Hakan Zengin, Çev.). İstanbul, Morpa Kültür Yayınları.
  • Sak, R., Sak, İ., Şendil, Ç. ve Nas, E. (2021). Bir araştırma yöntemi olarak doküman analizi. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 4(1), 227-250.
  • Şişman M. (2014). Eğitim bilimine giriş. Ankara, Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Tezcan M. (1997). Eğitim sosyolojisi. Ankara, Şafak Matbaacılık.
  • TDK (1998). Türkçe sözlük. (1.Cilt A-J). Ankara, Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Todaro, M. ve Smith, S.C. (2011). Economic development. London: Addison-Wesley Longman Publishing.
  • Travers, M. (2001). Qualitative research through case studies. SAGE Publications.
  • Tüfenkçi, S. ve Çetin, M. (2017). Rousseau’da insan doğası ve değerler eğitimi. Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 16(32), 487-506. https://doi.org/10.14395/hititilahiyat.378974.
  • Uluğ, F. (1998). Eğitim sisteminde değişime yapısal uyum sorunları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 14, 153-166.
  • Ülken H. Z. (2019). Türkiye’de çağdaş düşünce tarihi. İstanbul, Türkiye İş Bankası Yayınları.
  • Varış F. (1998). Eğitim bilimine giriş. İstanbul, Alkım Yayınları.
  • Wikipedia (2022, 14 Şubat) https://tr.wikipedia.org/wiki/Sal_Khan.
  • Wikiwand (2022, 14 Şubat) https://www.wikiwand.com/tr/Sal_Khan#/Kariyeri.
  • Wikiwand (2022, 14 Şubat) https://www.wikiwand.com/tr/Sal_Khan#/Ba%C5%9Far%C4%B1lar%C4%B1.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ayhan Kılıç 0000-0003-2829-6803

Songül Altınışık 0000-0002-3861-3342

Azize Aslıhan Kılıç 0000-0001-8418-5433

Yayımlanma Tarihi 26 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 27 Temmuz 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kılıç, A., Altınışık, S., & Kılıç, A. A. (2022). Within the Scope of Khan’s the One World School of the Education Reimagine / Khan’ın Dünya Okulu Kitabı Kapsamında Eğitimi Yeniden Düşünmek. Education & Youth Research, 2(2), 59-80.

Creative Commons License   The content of the Education and Youth Research is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.