Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sanal Sınıflarda Sınıf Yönetimi Sorunları ve Çözüm Önerileri

Yıl 2021, Cilt: 2 Sayı: 2, 39 - 54, 27.12.2021

Öz

Bu araştırma, COVID-19 salgını döneminde ilkokul öğretmenlerinin sanal sınıf yönetiminde karşılaştıkları sorunları, geleneksel sınıf yönetiminin boyutları ve çeşitli değişkenler açısından irdelemek ve sanal sınıf yönetiminde karşılaşılan sorunlara çözüm önerileri geliştirmek amacıyla yapılmıştır. Nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılan araştırmada katılımcılar amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik yöntemiyle belirlenmiştir. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşme formuyla toplanmış ve içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırmaya 2020-2021 öğretim yılında Kocaeli’de görevli ve salgın döneminde sanal sınıflarda eğitim veren toplam 13ilkokul öğretmeni katılmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre öğretmenlerin sanal sınıf yönetiminde sorun yaşadıkları anlaşılmıştır. Yaşanan bu sorunların; teknoloji, motivasyon eksikliği, özel gereksinimli öğrencilerin yönetimi, katılımcıların hazırbulunuşluk düzeyi, zaman yönetimi, plan-program etkinlikleri, fiziksel ortam, ilişkilerin düzenlenmesi ve öğrenci davranışlarının düzenlenmesi boyutlarında yaşandığı sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin yaşanan bu sorunların çözümüne yönelik önerileri; öğrencilere, öğretmenlere, uygulamaya, program ve politika yapıcılara yönelik öneriler olarak belirlenmiştir. Araştırmanın sonuçları doğrultusunda uygulayıcı ve araştırmacılara bazı öneriler sunulmuştur.

Kaynakça

  • Albayrak, İ. (2017). Uzaktan Eğitim Sistemi, Uzaktan Eğitim Sisteminde Sanal Sınıf Ortamı ve Sanal Sınıf Ortamında Sınıf Yönetimi [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Edirne.
  • Arslan, Y., ve Şumuer, E. (2020). Covid-19 Döneminde Sanal Sınıflarda Öğretmenlerin Karşılaştıkları Sınıf Yönetimi Sorunları. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 201-230. DOI: 10.37669/milliegitim.791453
  • Aydın, A. (2019). Sınıf Yönetimi. Pegem Akademi.
  • Başar, H. (2016). Sınıf Yönetimi. Anı Yayıncılık.
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de Uzaktan Eğitimin Dünü, Bugünü ve Yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırma Dergisi, 3(2), 85-124. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/403827
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E. ve diğ. (2020). Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Celep, C. (2008). Sınıf Yönetiminde Kuram ve Uygulama. Pegem Akademi.
  • Erdoğan, İ. (2019). Sınıf Yönetimi Ders, Konferans, Panel ve Seminer Etkinliklerinde Başarının Yolları. Alfa Yayıncılık.
  • Ertuğ, C. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53. https://dergipark.org.tr/tr/pub/auad/issue/55662/761354
  • Ertuğ, C. (2020). Sanal Sınıf Yönetimi:İlkeler, Uygulamalar ve Öneriler. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırma Dergisi, 6(4), 251-295. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1352063
  • İşman, A. (2011). Uzaktan Eğitim. Pegem Akademi.
  • Karakuzu, M. (2013). Web Tabanlı Uzaktan Eğitim Dersi Tasarımında Öğrenci Özellikleri. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(7), 52-62. https://dergipark.org.tr/tr/pub/sakaefd/issue/11208/133839
  • Kaya, S. (2011). Sanal Sınıf Yönetiminde Görev Alacak Öğretim Elemanlarının Eğitim Gereksinimlerinin Belirlenmesi [Doktora Tezi]. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Eskişehir.
  • MEB (a). (2020, Haziran 19). Türkiye Uzaktan Eğitim İstatistikleriyle Dijital Dünyanın Listelerini Zorladı. http://www.meb.gov.tr/. https://www.meb.gov.tr/turkiye-uzaktan-egitim-istatistikleriyle-dijital-dunyanin-listelerini-zorladi/haber/21158/tr
  • MEB (b). (2020, Kasım 18). Uzaktan Eğitim Sürecinin Detayları. https://www.meb.gov.tr/. https://www.meb.gov.tr/uzaktan-egitim-surecinin-detaylari/haber/21990/tr
  • Odabaş, H. (2004). İnternet Tabanlı Uzaktan Öğrenim Modelinin Bilgi Hizmetlerine Yönelik Yüksek Öğretim Programlarında Kullanımı [Kütüphaneciliğin Destanı Uluslararası Sempozyumu : Saga of Librarianship International Symposium]. http://eprints.rclis.org/8225/. http://eprints.rclis.org/8225/1/Internet_Tabanli_Uzaktan_%C3%96grenim_Modelinin_Bilgi_Hizmetlerine_Y%C3%B6nelik_Y%C3%BCksek_%C3%96gretim_Programlarinda_Kullan.pdf
  • Okumuş, K., ve Subaşı, M. (2017). Bir Araştırma Yöntemi Olarak Durum Çalışması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), 419-426. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/474049
  • Romiszowski, A. J. (2004). How is the e-learning baby?factors leading to successor failure of an educational techonology ınnovation. Educational Technology, 44(1), 5-27. https://asianvu.com/digital-library/elearning/elearning_failure_study-romiszowsky.pdf
  • Şimşek, H., ve Yıldırım, A. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • UNESCO. (2021, Ocak 29). Education: From disruption to recovery. https://en.unesco.org. https://en.unesco.org/covid19/educationresponse
  • UNICEF. (2020, Mart 23). COVID-19: More than 95 per cent of children are out of school in Latin America and the Caribbean. https://www.unicef.org. https://www.unicef.org/press-releases/covid-19-more-95-cent-children-are-out-school-latin-america-and-caribbean
  • Uyar, M. Y., ve Dinçer, S. (2015). E-Öğrenme Sistemlerinin Kullanımı Sürecinde Karşılaşılan Sınıf Yönetimi İle İlişkili Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 21(4), 453-470. https://www.researchgate.net/deref/http%3A%2F%2Fdx.doi.org%2F10.14527%2Fkuey.2015.017
  • UZMAN YÖKDİL. (2019, Ağustos 09). Yökdil Eğitiminde Online Eğitim mi, Yüz Yüze Eğitim mi? ttps://www.uzmanyokdil.com. https://www.uzmanyokdil.com/blogdetay/yokdil_egitiminde_online_egitim_mi_yuz_yuze_egitim_mi
  • Weis, C. (2020). 4 Ways To Manage Your Virtual Classroom Like a Pro. https://www.fortheloveofteachers.com/. https://www.fortheloveofteachers.com/4-ways-to-manage-your-virtual-classroom-like-a-pro/
  • WHO. (2020, Mart 11). Who Director-General's Opening Remarks At The Media Briefing On COVİD-19. https://www.who.int. https://www.who.int/director-general/speeches/detail/who-director-general-s-opening-remarks-at-the-media-briefing-on-covid-19---11-march-2020
  • Yılmazsoy, B., Özdinç, F., ve Kahraman, M. (2018). Sanal Sınıf Ortamındaki Sınıf Yönetimine Yönelik Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi. Trakya Eğitim Dergisi, 8(3), 513-525. https://dergipark.org.tr/tr/pub/trkefd/issue/37181/296409
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayşe Pınar Arslan 0000-0003-0826-4783

Soner Polat 0000-0003-2407-6491

İbrahim Bulut 0000-0003-2201-7359

Yayımlanma Tarihi 27 Aralık 2021
Kabul Tarihi 27 Eylül 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Arslan, A. P., Polat, S., & Bulut, İ. (2021). Sanal Sınıflarda Sınıf Yönetimi Sorunları ve Çözüm Önerileri. Eğitim Yönetimi Ve Politikaları Dergisi, 2(2), 39-54.