Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 2, 52 - 66, 30.12.2022

Öz

Kaynakça

  • Adams, J., ve Hill, P. (2006). Educational accountability in a regulated market. Peabody Journal of Education, 81(1), 217-235.
  • Altıparmak, Ö. (2019). Özel eğitim öğretmenlerinin hesap verebilirlik algılarının incelenmesi (Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi). https: //tez.yok.gov.tr /UlusalTez Merkezi.
  • Anderson, J. A. (2005). Accountability in education. Paris: International Academy of Education. Balcı, A. (2004). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Biricikoğlu, H. (2011). Yerel yönetimlerde hesap verebilirlik (Marmara Bölgesi Örneği) (Yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi.
  • Bülbül, M. (2011). Türk milli eğitim sisteminde hesapverebilirlik (Doktora tezi, Ankara Üniversitesi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi.
  • Cendon, A.B. (2000). Accountability and public administration: Concepts, dimensions, developments. (M. Kelle Ed.), Openness and transparency in governance: Challenges and opportunities (s. 22-61). Maastricht: European Institute of Education.
  • Cohen, L., Manion, L., ve Morrison, K. (2007). Research methods in education. New York: Routledge.
  • Gönenç, H. (2021). Resmi ve özel ortaokullarda hesap verebilirliğe ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri: Bursa ili örneği (Yüksek lisans tezi, Uludağ Üniversitesi). https:// tez.yok.gov.tr/ UlusalTezMerkezi.
  • Hoy, W. K., ve Miskel, C. G. (2010). Educational administration theory research and practise (7. Baskı) (S. Turan, Ed.). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Kantos, Z. E. (2013). Eğitimde hesap verebilirlik. Ankara: Berikan Yayınevi.
  • Karakaya, İ. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri (A. Tanrıöğen Ed.). Ankara: Anı.
  • Koçak, E., Turan, S. ve Aydoğdu, E. (2012). Öğretmenlerin yetki devri, otonomi ve hesap verebilirliklerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, 3(5), 117-148.
  • Leithwood, K., Steinbach, R., ve R. Jantzi, D. (2002). School leadership and teachers' motivation to implement accountability policies. Educational Adminstraiton Quarterley, 38(1), 94-119.
  • Özdamar, K. (2004). Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi 1. (5.Basım). Eskişehir: Kaan Kitapevi
  • Özen, F. (2011). İlköğretim okulu yönetici ve öğretmenlerinin görüşlerine göre okul geliştirme aracı olarak hesap verebilirlik (Doktora tezi, Ankara Üniversitesi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi.
  • Özen, F. (2015). İlköğretim okulu yönetici ve öğretmenlerinin görüşlerine göre okul geliştirme aracı olarak hesap verebilirlik. KSBD, Hüseyin Hüsnü Tekışık Özel Sayısı, 1(7), 189-223.
  • Poulson, L. (1998). Accountability, Teacher Professionalism and Education Reform in England. Teacher Devolopment. 2(3).
  • Samsun, N. (2003). Hesap verebilirlik ve iyi yönetişim. İyi Yönetişimin Temel Unsurları (s.18-33). Ankara: T.C. Maliye Bakanlığı.
  • Şişman, M. (2011). Eğitimde mükemmlik arayışı, etkili okullar. Ankara: Pegem Akademi.
  • Tabachnick, B. G., ve Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics. (6. Baskı). Boston: Pearson Education Inc. 66
  • Türkoğlu, M., ve Aypay, A. (2015). Özel okul öğretmenlerinin öğretmen hesap verebilirliğine dair düşünceleri. Eğitimde Politika Analizi Dergisi, 4(1), 7-32.
  • Ural, A., ve Kılıç, İ. (2005). Bilimsel araştırma süreci ve SPSS ile veri analizi. Ankara: Detay Yayıncılık.

Ortaöğretim Okulları Yönetici ve Öğretmenlerin Görüşlerine Göre Hesap Verebilirlik (Rize Örneği)

Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 2, 52 - 66, 30.12.2022

Öz

Bu araştırmanın amacı, Rize ili merkez ve ilçelerindeki kamu ve özel ortaöğretim kurumlarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin okul geliştirme aracı olarak hesap verebilirliği benimseme, uygulanabilirlik düzeylerinin saptanması, anlamlı bir farklılık olup olmadığının tespit edilmesidir. Bu araştırmanın kapsamı Rize ili merkez ve ilçelerindeki kamu ve özel tüm ortaöğretim kurumlarını kapsamaktadır. Betimsel tarama modelinin kullanıldığı bu nicel araştırmanın evrenini 2020-2021 eğitim öğretim yılında Rize ili ve ilçelerinde görev yapan yöneticiler ve öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ortaöğretim kurumlarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerden tesadüfi örnekleme yoluyla seçilmiştir. Araştırma 46 yönetici ve 187 öğretmenin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada Fatmanur ÖZEN tarafından geliştirilen hesap verebilirlik ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda görev türü değişkenine göre akademik başarı uygulanabilirlik düzeyine ait istatistiksel anlamda bir farklılık bulunmuş olup diğer değişken ve düzeylerde istatistiksel anlamda herhangi bir farklılık bulunmamıştır.

Teşekkür

Teşükkürlerimi arz ederim.

Kaynakça

  • Adams, J., ve Hill, P. (2006). Educational accountability in a regulated market. Peabody Journal of Education, 81(1), 217-235.
  • Altıparmak, Ö. (2019). Özel eğitim öğretmenlerinin hesap verebilirlik algılarının incelenmesi (Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi). https: //tez.yok.gov.tr /UlusalTez Merkezi.
  • Anderson, J. A. (2005). Accountability in education. Paris: International Academy of Education. Balcı, A. (2004). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Biricikoğlu, H. (2011). Yerel yönetimlerde hesap verebilirlik (Marmara Bölgesi Örneği) (Yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi.
  • Bülbül, M. (2011). Türk milli eğitim sisteminde hesapverebilirlik (Doktora tezi, Ankara Üniversitesi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi.
  • Cendon, A.B. (2000). Accountability and public administration: Concepts, dimensions, developments. (M. Kelle Ed.), Openness and transparency in governance: Challenges and opportunities (s. 22-61). Maastricht: European Institute of Education.
  • Cohen, L., Manion, L., ve Morrison, K. (2007). Research methods in education. New York: Routledge.
  • Gönenç, H. (2021). Resmi ve özel ortaokullarda hesap verebilirliğe ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri: Bursa ili örneği (Yüksek lisans tezi, Uludağ Üniversitesi). https:// tez.yok.gov.tr/ UlusalTezMerkezi.
  • Hoy, W. K., ve Miskel, C. G. (2010). Educational administration theory research and practise (7. Baskı) (S. Turan, Ed.). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Kantos, Z. E. (2013). Eğitimde hesap verebilirlik. Ankara: Berikan Yayınevi.
  • Karakaya, İ. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri (A. Tanrıöğen Ed.). Ankara: Anı.
  • Koçak, E., Turan, S. ve Aydoğdu, E. (2012). Öğretmenlerin yetki devri, otonomi ve hesap verebilirliklerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, 3(5), 117-148.
  • Leithwood, K., Steinbach, R., ve R. Jantzi, D. (2002). School leadership and teachers' motivation to implement accountability policies. Educational Adminstraiton Quarterley, 38(1), 94-119.
  • Özdamar, K. (2004). Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi 1. (5.Basım). Eskişehir: Kaan Kitapevi
  • Özen, F. (2011). İlköğretim okulu yönetici ve öğretmenlerinin görüşlerine göre okul geliştirme aracı olarak hesap verebilirlik (Doktora tezi, Ankara Üniversitesi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi.
  • Özen, F. (2015). İlköğretim okulu yönetici ve öğretmenlerinin görüşlerine göre okul geliştirme aracı olarak hesap verebilirlik. KSBD, Hüseyin Hüsnü Tekışık Özel Sayısı, 1(7), 189-223.
  • Poulson, L. (1998). Accountability, Teacher Professionalism and Education Reform in England. Teacher Devolopment. 2(3).
  • Samsun, N. (2003). Hesap verebilirlik ve iyi yönetişim. İyi Yönetişimin Temel Unsurları (s.18-33). Ankara: T.C. Maliye Bakanlığı.
  • Şişman, M. (2011). Eğitimde mükemmlik arayışı, etkili okullar. Ankara: Pegem Akademi.
  • Tabachnick, B. G., ve Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics. (6. Baskı). Boston: Pearson Education Inc. 66
  • Türkoğlu, M., ve Aypay, A. (2015). Özel okul öğretmenlerinin öğretmen hesap verebilirliğine dair düşünceleri. Eğitimde Politika Analizi Dergisi, 4(1), 7-32.
  • Ural, A., ve Kılıç, İ. (2005). Bilimsel araştırma süreci ve SPSS ile veri analizi. Ankara: Detay Yayıncılık.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bayram Kurt 0000-0001-9465-6825

Cem Tuna

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2022
Kabul Tarihi 24 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kurt, B., & Tuna, C. (2022). Ortaöğretim Okulları Yönetici ve Öğretmenlerin Görüşlerine Göre Hesap Verebilirlik (Rize Örneği). Eğitim Yönetimi Ve Politikaları Dergisi, 3(2), 52-66.