Bu araştırmanın amacı; okul yöneticilerinin farklılıkları yönetme becerileri ile öğretmenlerin algıladıkları yıldırma arasındaki ilişkiyi saptamaktır. Araştırma ilişkisel tarama modelindedir. Araştırmanın evrenini, Eskişehir ili Odunpazarı ilçesi sınırları içinde yer alan, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ilkokullarda görev yapan 950 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada, “Farklılıkların Yönetimi Ölçeği (FYÖ)” ve “Olumsuz Davranış Ölçeği” (ODÖ) kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, ilkokullarda görev yapan öğretmenlerin okul yöneticilerinin farklılıkları yönetme becerilerine ilişkin algılarının “çok” düzeyinde olduğu, öğretmenlerin, okulda yaşadıkları yıldırmanın gerçekleşme sıklığına ilişkin algılarının “hiç” düzeyinde olduğu, okul yöneticilerinin farklılıkları yönetme becerileri ile öğretmenlerin yıldırma algıları arasında anlamlı ve negatif yönde bir ilişki olduğu saptanmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 2 |