Online learning has been involved in the theoretical knowledge and practices related to education for many years. However, it has come to the fore especially with the latest last pandemic. When the urgent transition to online learning was forced, there were many problems for both students and teachers. In order to solve these problems, it became necessary to turn to effective online applications. In this study, which was shaped as a result of such a need, a cooperative environmental education activity was designed and used by using the Padlet application in an online lesson based on the 7E learning model in teacher training. Padlet which is one of the free web 2.0 applications comes to the forefront by means of its features such as providing ease of use, cooperative learning, discussion environment, providing an opportunity for interaction and increasing participation in the lesson, making students active and facilitating learning. After the application, it was aimed to examine the opinions of the participants. 10 pre-service teachers participated in the research conducted based on the qualitative research method phenomenology design. The data collected with the opinion form were analyzed by using content analysis and descriptive analysis techniques together. As a result, it is thought that the activity designed in the current study will provide an environment where students learn by having fun, facilitate learning and increase motivation for the lesson. In this context, suggestions can be made such as expanding the use of Padlets for different courses and subjects and evaluating its effectiveness for different disciplines.
Teacher training, online learning, environmental education, pre-service teachers
Çevrimiçi öğrenme çok uzun yıllardır eğitim ile ilgili kuramsal bilgi ve uygulamalar içerisinde yer almaktadır. Ancak özellikle son yaşanan pandemi ile yoğun olarak gündeme gelmiştir. Acil bir şekilde çevrimiçi öğrenmeye geçişe zorlanıldığında, hem öğrenciler hem de öğretmenler açısından pek çok sorun yaşanmıştır. Bu sorunları gidermek için ise etkili çevrimiçi uygulamalara yönelmek gerekmiştir. Böyle bir ihtiyaç sonucunda şekillenen bu çalışmada, öğretmen eğitiminde 7E öğrenme modeline dayalı çevrimiçi bir derste Padlet uygulaması kullanılarak işbirlikli çevre eğitimi etkinliği tasarlanmış ve kullanılmıştır. Ücretsiz bir web 2.0 uygulaması olan Padlet; kullanım kolaylığı sağlaması, işbirlikli öğrenme, tartışma ortamı, etkileşim fırsatı sağlaması ve derse katılımı artırması, öğrencileri aktif kılması, öğrenmeyi kolaylaştırması gibi özellikleriyle ön plana çıkmaktadır. Uygulamanın ardından ise katılımcıların görüşlerini incelemek amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemi fenomenoloji desenine dayalı olarak yürütülen araştırmaya 10 öğretmen adayı katılmıştır. Görüş formu ile toplanan veriler içerik analizi ve betimsel analiz teknikleri birlikte kullanılarak çözümlenmiştir. Sonuç olarak mevcut çalışmada tasarlanan etkinliğin, öğrencilerin eğlenerek öğrendiği bir ortam sunacağı, öğrenmeyi kolaylaştıracağı ve derse yönelik motivasyonu artıracağı düşünülmektedir. Bu bağlamda farklı ders ve konular için Padlet kullanımın yaygınlaştırılması ve farklı disiplinler için etkililiğinin değerlendirilmesi gibi önerilerde bulunulabilir.
Öğretmen eğitimi, çevrimiçi öğrenme, çevre eğitimi, padlet, öğretmen adayları, Teacher training, online learning, environmental education, pre-service teachers
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim, Eğitim Araştırmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2022 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2022, Cilt 5, Sayı 2 |
Bibtex | @araştırma makalesi { eyyad1206007, journal = {Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi}, issn = {2667-5390}, address = {eyyadergisi@gmail.com}, publisher = {Ahmet DURMAZ}, year = {2022}, volume = {5}, number = {2}, pages = {143 - 160}, title = {Öğretmen Eğitiminde Çevrimiçi Bir Ders Etkinliği Tasarımı: Padlet Kullanımı}, key = {cite}, author = {Önal, Nezih and Tanık Önal, Nagihan} } |
APA | Önal, N. & Tanık Önal, N. (2022). Öğretmen Eğitiminde Çevrimiçi Bir Ders Etkinliği Tasarımı: Padlet Kullanımı . Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi , 5 (2) , 143-160 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/eyyad/issue/74212/1206007 |
MLA | Önal, N. , Tanık Önal, N. "Öğretmen Eğitiminde Çevrimiçi Bir Ders Etkinliği Tasarımı: Padlet Kullanımı" . Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi 5 (2022 ): 143-160 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/eyyad/issue/74212/1206007> |
Chicago | Önal, N. , Tanık Önal, N. "Öğretmen Eğitiminde Çevrimiçi Bir Ders Etkinliği Tasarımı: Padlet Kullanımı". Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi 5 (2022 ): 143-160 |
RIS | TY - JOUR T1 - Öğretmen Eğitiminde Çevrimiçi Bir Ders Etkinliği Tasarımı: Padlet Kullanımı AU - NezihÖnal, NagihanTanık Önal Y1 - 2022 PY - 2022 N1 - DO - T2 - Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 143 EP - 160 VL - 5 IS - 2 SN - 2667-5390- M3 - UR - Y2 - 2022 ER - |
EndNote | %0 Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi Öğretmen Eğitiminde Çevrimiçi Bir Ders Etkinliği Tasarımı: Padlet Kullanımı %A Nezih Önal , Nagihan Tanık Önal %T Öğretmen Eğitiminde Çevrimiçi Bir Ders Etkinliği Tasarımı: Padlet Kullanımı %D 2022 %J Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi %P 2667-5390- %V 5 %N 2 %R %U |
ISNAD | Önal, Nezih , Tanık Önal, Nagihan . "Öğretmen Eğitiminde Çevrimiçi Bir Ders Etkinliği Tasarımı: Padlet Kullanımı". Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi 5 / 2 (Aralık 2022): 143-160 . |
AMA | Önal N. , Tanık Önal N. Öğretmen Eğitiminde Çevrimiçi Bir Ders Etkinliği Tasarımı: Padlet Kullanımı. EYYAD. 2022; 5(2): 143-160. |
Vancouver | Önal N. , Tanık Önal N. Öğretmen Eğitiminde Çevrimiçi Bir Ders Etkinliği Tasarımı: Padlet Kullanımı. Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi. 2022; 5(2): 143-160. |
IEEE | N. Önal ve N. Tanık Önal , "Öğretmen Eğitiminde Çevrimiçi Bir Ders Etkinliği Tasarımı: Padlet Kullanımı", Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, c. 5, sayı. 2, ss. 143-160, Ara. 2022 |