Bu araştırmanın amacı ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin matematik ders etkinliklerine yönelik tutumları ile bilimsel süreç becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi olarak belirlenmiştir. Bu amaçla çalışmada nicel araştırma yöntemi kullanılmış olup, ilişkisel tarama modeli tercih edilmiştir. Veri toplama aracı olarak Ocak ve Sönmez (2010) tarafından geliştirilen “İlköğretim 4. Ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Etkinliklerine Yönelik Tutum Ölçeği” ile Aydoğdu ve Karakuş (2015) tarafından Türkçeye uyarlanan “Temel Beceriler Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada 2022-2023 eğitim öğretim yılında Sinop ilinde öğrenim gören 262 öğrenciye ulaşılmış ancak 5 öğrencinin ölçekleri tam doldurmadığı gözlenerek araştırmadan çıkarılmış ve 257 öğrenciden elde edilen verilerle çalışma tamamlanmıştır. Elde edilen verilerin analizi SPSS-24 programına girilerek analiz edilmiştir. Verilerin analizinde ortalama, standart sapma, pearson korelasyon analizi ve regresyon analizi kullanılmıştır. Öğrencilerin matematik etkinliklerine yönelik tutumlarının yüksek düzeyde, bilimsel süreç becerilerinin ise orta düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin matematik etkinliklerine yönelik tutumları ile bilimsel süreç becerileri arasında pozitif yönde düşük düzeyde ilişki olduğu saptanmıştır.
The aim of this study was to examine the relationship between primary school 4th grade students' attitudes towards mathematics lesson activities and their scientific process skills. For this purpose, the quantitative research method was used in the study, and the relational survey model was preferred. "Attitude Scale Towards Mathematics Activities of Primary School 4th and 5th Grade Students" developed by Ocak and Sönmez (2010) and "Basic Skills Scale" adapted into Turkish by Aydoğdu and Karakuş (2015) were used as data collection tools. In the study, 262 students studying in Sinop in the 2022-2023 academic year were reached, but it was observed that 5 students did not fill the scales completely, so they were excluded from the study and the study was completed with the data obtained from 257 students. The analysis of the obtained data was analyzed by entering the SPSS-24 program. Mean, standard deviation, Pearson correlation analysis and regression analysis were used in the analysis of the data. It was concluded that the students' attitudes towards mathematics lesson activities were at a high level and their scientific process skills were at a moderate level. As a result of the research, it was determined that there was a low level of positive correlation between the attitudes of 4th grade primary school students towards mathematics activities and their scientific process skills.
primary school mathematics lesson attitude scientific process skills
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 1 |