Öğretmen değerlendirme okuryazarlığı, son yıllarda Türkiye’de giderek daha fazla önem kazanmaktadır. Ancak, mevcut veriler, Türkiye'deki öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin değerlendirme okuryazarlığı düzeylerinin yeterli seviyelerde olmadığını göstermektedir. Bu durum iki açıdan dikkate değerdir; öncelikle, öğretmenlerin öğrencilerini doğru bir şekilde değerlendirememesi ve sonuç olarak eğitim sisteminin etkinliğini sorgulanması, ikinci olarak ise öğretmen yetiştirme programlarında sunulan ölçme ve değerlendirme yeterliliğini düşünme gerekliliğini vurgulamaktadır. Bu makalede, Türkiye'deki öğretmenlerin değerlendirme okuryazarlığına ilişkin mevcut durum analiz edilecek ve sorunlar ele alınacaktır. Ayrıca, çözüm önerileri sunulacaktır. Bu makalede kullanılan yöntem bir sistematik derlemedir. Bu kapsamda dahil etme ve hariç tutma ölçütleri çerçevesinde 20 çalışma incelenmiştir. Literatür taramasında Türkiye'deki değerlendirme okuryazarlığı alanında yayınlanan çeşitli akademik çalışma ve raporlardan yararlanılmış ve elde edilen bulgular değerlendirme okuryazarlığının mevcut durumunu anlamak için kullanılmıştır. Makale, değerlendirme okuryazarlığının kısa bir tanıtımı ve öğretmenler için önemine ilişkin bir girişle başlamaktadır. Makale ayrıca, bulguların öğretmen eğitimi, mesleki gelişim ve sınıf uygulamaları için olası sonuçlarını tartışmaktadır.
öğretmen değerlendirme okuryazarlığı mesleki gelişim öğretmen eğitimi öğrenci katılımı iş birliği ve geri bildirim
Gaziantep Üniversitesi
Doktora Sonrası Araştırma
Bu çalışma, Dublin City University'de yürütülen doktora sonrası araştırmanın bir parçası olarak gerçekleştirilmiştir. Doktora Sonrası Araştırma kapsamında destek sunan Gaziantep Üniversitesi'ne teşekkür ederim.
In recent years, the issue of assessment literacy among teachers in Turkey has been gaining increasing importance. However, current data indicate insufficient pre- and in-service teachers' assessment literacy levels in Turkey. This situation is noteworthy in two aspects; firstly, teachers are not evaluating their students accurately and, as a result, questioning the education system's effectiveness. Secondly, it highlights the necessity of contemplating the adequacy of measurement and evaluation competencies provided in teacher education programs. In this article, the current situation regarding teachers' assessment literacy in Turkey will be analysed, and problems will be addressed. In addition, solutions will be proposed. The method used in this article is a systematic review. In this context, 20 studies were examined within the framework of inclusion and exclusion criteria. The literature review draws upon a range of academic studies and reports published in the field of assessment literacy in Turkey and analyses the findings to understand the current state of assessment literacy. The article begins with a brief introduction to assessment literacy and its importance for teachers. The article also discusses the implications of the findings for teacher education, professional development, and classroom practices.
teacher assessment literacy professional development teacher education student involvement collaboration and feedback
Doktora Sonrası Araştırma
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Doktora Sonrası Araştırma |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 2 |