With developing technology, the importance of robotics training has gradually increased. With roboticization, solving problems and improving thinking develop. It includes a wood-based material to enable these trainings to be carried out robotically in primary schools. This material aims to facilitate learning by visualizing abstract concepts that are difficult in a systematic and comprehensive manner in robotic education. The wooden plywood produced from birch wood, which is an ecological, flexible and sustainable material, is registered in the work. Code blocks used in robotics training are visually separated with this material. Then, 5 different robotic applications are determined and the code blocks in the Scratch program are combined into a puzzle. Each application has been implemented with microcontroller development board and electronic features. The designed code blocks and storage images are integrated into the augmented reality application. Students will carry out applications with code blocks equipped with material designed as Scratch blocks kept outside their computers. When the AR (Augmented reality) mobile application is placed on the code blocks, the storage of the code blocks is visually accessible if they are correct.
Gelişen teknolojiyle birlikte robotik kodlama eğitiminin önemi giderek arttı. Robotik kodlama ile öğrencilerin problem çözme ve mantıksal düşünme becerileri gelişir. Bu çalışmada ilkokul öğrencilerinin robotik kodlama eğitimlerini gerçekleştirmelerine olanak sağlayacak ahşap bazlı bir materyal geliştirilmiştir. Bu materyal ile robotik kodlama eğitiminde soyut ve bilişsel olarak anlaşılması zor olan soyut kavramların görselleştirilerek öğrenmenin kolaylaştırılması amaçlanmaktadır. Çalışmada ekolojik, yenilenebilir ve sürdürülebilir bir malzeme olan huş ağacından üretilen ahşap kontrplak kullanıldı. Robotik kodlama eğitimlerinde kullanılan kod blokları bu materyal ile görsel olarak oluşturulmuştur. Daha sonra 5 farklı robotik uygulama belirlenerek Scratch programındaki kod blokları bulmaca halinde birleştirildi. Her uygulama mikrodenetleyici geliştirme kartı ve elektronik malzemelerle gerçekleştirilmiştir. Tasarlanan kod blokları ve uygulamaların çalışma görselleri artırılmış gerçeklik uygulamasına entegre edilmektedir. Öğrenciler bilgisayar dışı ortamda Scratch blokları şeklinde tasarlanan malzeme kutusundaki kod blokları ile uygulamaları gerçekleştireceklerdir. AR (Artırılmış gerçeklik) mobil uygulaması kod blokları üzerine yerleştirildiğinde kod blokları doğru ise uygulamanın görseline ulaşılmaktadır.
Artırılmış gerçeklik malzeme tasarımı scratch kodlama qr kod
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Bilim, Teknoloji ve Mühendislik Eğitimi ve Programlarının Geliştirilmesi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 2 |