Beden eğitimi ve spor dersi bireylere fiziksel aktivite, spor ve sağlıklı yaşam tarzı konularında eğitim veren ve öğrencilerin bedensel, zihinsel ve sosyal gelişimlerini destekleyen bir derstir. Bu kapsamda deprem bölgesinin özellikle okul dönemi çocuklarında yarattığı olumsuz duygu durumlarının beden eğitimi ve spor gibi hem oyun hem de fiziksel aktiviteler içeren bir ders ile önüne geçilmesi sağlanabilir. Buradan hareketle araştırmamızda amaç deprem bölgesinde görev yapan öğretmenlerin beden eğitimi ve spor dersine yönelik metaforlarını ortaya koymaktır. Bu kapsamda farklı branşlardan Adıyaman ilinde görev yapan 66 öğretmene ulaşılmış ve “beden eğitimi ve spor dersi ……….. gibidir. Çünkü………………………” sorusu yöneltilmiştir. Öğretmenlerin görüşleri fenomenoloji araştırma desenlerinden içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmamızda toplanan veriler nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Bu yöntem kodlama, temaların belirlenmesi ve verilerin kodlar ve temalar halinde düzenlenmesi aşamalarını kapsamaktadır. Öğretmenler tarafından oluşturulan metaforlar incelendiğinde 66 kabul edilebilir veriden toplamda 39 farklı metafor tespit edilmiştir. Öğretmenler tarafından en fazla tekrarlanma sıklığı ve yüzdeliğe sahip olan metafor %15,15 (f=10) oranı ile “Hayat” metaforu olmuştur. Araştırma sonuçlarına dayanarak, beden eğitimi ve spor dersinin öğrencilerin stres ve negatif enerjiyi atmalarına, psikolojik olarak yenilenmelerine, daha sağlıklı bir yaşam sürmelerine, terapi olmalarına ve sosyalleşmelerine yardımcı olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, bu derslerin öğrencilerin fiziksel becerilerini geliştirmelerine, zihinsel yeteneklerini artırmalarına ve sosyal becerilerini pekiştirmelerine katkı sağladığı tespit edilmiştir.
Physical education and sports is a course that educates individuals about physical activity, sports and healthy lifestyles and supports the physical, mental and social development of students. In this context, the negative emotional states created by the earthquake region, especially in school-age children, can be prevented with a course such as physical education and sports that includes both games and physical activities. From this point of view, the aim of our research is to reveal the metaphors of teachers working in the earthquake zone towards physical education and sports lesson. In this context, 66 teachers from different branches working in Adıyaman province were reached and the question "physical education and sports lesson is like ............ Because..........................." question was asked. Teachers' views were analyzed using content analysis, one of the phenomenological research designs. The data collected in our research were analyzed using content analysis method, one of the qualitative research methods. This method includes the stages of coding, determining the themes and organizing the data into codes and themes. When the metaphors created by the teachers were analyzed, a total of 39 different metaphors were identified from 66 acceptable data. The metaphor with the highest frequency and percentage of repetition by the teachers was the metaphor of "Life" with a rate of 15.15% (f=10). Based on the results of the research, it was determined that physical education and sports courses help students to relieve stress and negative energy, psychologically regenerate, lead a healthier life, be therapeutic and socialize. In addition, it was determined that these lessons contribute to the development of students' physical skills, increase their mental abilities and reinforce their social skills.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beden Eğitimi ve Eğitim Programlarının Geliştirilmesi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 6 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 1 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 1 |