Bu çalışmanın amacı, fizik, kimya, biyoloji ve matematik alanına kaynak teşkil eden bölümlerden mezun olan, 2014 yılı Kamu Personeli Seçme Sınavına katılan ve atanan öğretmen adaylarının başarı durumlarının karşılaştırılmasıdır. Araştırma, eğitim fakülteleri ile diğer fakültelerin fizik, kimya, biyoloji ve matematik alanlarından mezun, öğretmenlik alan bilgisi testine katılan ve ataması yapılan öğretmen adayları üzerinden gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada elde edilen veriler üzerinden betimsel istatistikler hesaplanmış ve karşılaştırmalar yapılmıştır. Öğretmenlik alan bilgisi testine katılan 40.565 adayın KPSSP-10 sınavı KPSSP-121 testinin 60-100 puan aralığı, cinsiyet, doğru cevap ortalamaları, atananların sayısal dağılımları, atama başarı puan ortalamaları birbiri ile kıyaslanmıştır. Bu sınavlarda eğitim fakültesinden mezun olan öğretmen adaylarının puan ortalamaları diğer fakülte mezunlarına göre yüksek çıkmıştır. Bu çalışma sonuçlarının Türkiye’nin öğretmen yetiştirme ve istihdam politikalarına katkı sağlayacağı düşünülmektedir
Öğretmen yetiştirme eğitim fakültesi Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2016 |
Gönderilme Tarihi | 31 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 4 Sayı: 1 |
Dergide yayımlanmak üzere gönderilen çalışmaların daha önce hiç bir yerde yayımlanmamış ve aynı anda başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekir. Çalışmaların başka dergilerde daha önce yayımlanmamış olması ve/veya değerlendirme sürecinde olmaması yazar(lar)ın sorumluluğundandır. Bu tür bir husus tespit edildiğinde çalışma yazar(lar)a geri gönderilir.
Dergiye çalışma göndermeyi düşünen araştırmacılar https://dergipark.org.tr/tr/pub/fbod dergi adresinde bulunan “Yazım Kuralları”, "Yazarlar İçin Rehber" ve “Makale Gönder” sayfalarını inceleyerek çalışmalarını internet ortamında gönderebilirler. FBÖD ücretsiz bir dergi olup, dergiye gönderilen çalışmalar için yazarlardan değerlendirme veya basım ücreti talep edilmemektedir. Dergide yayımlanan çalışmaların tamamının tam metinleri ücretsiz erişime açıktır. Dergide yayımlanan makalelerden kaynak gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir.
Dergide yayımlamak üzere çalışmalarınızı bekler, derginin ülkemizde fen bilimleri eğitimi ve öğretiminin gelişmesi, bilim okur-yazarlığının yaygınlaşması ve öğretmenlerin uygulamaya dönük ihtiyaçlarının karşılanması amaçlarına katkı sağlamasını temenni ederiz.
EDİTÖR