Bu çalışma görme yetersizliğine sahip olan 8. Sınıf öğrencilerinin ‘Yaşamımızdaki Elektrik’ ünitesi ‘Elektrik enerjisinin ısıya ısı enerjisine ve ışığa ışık enerjisine dönüşümü’ hedefi kapsamında yer alan, ısı ve ışık enerjisi ile ilgili olan kazanımlara yönelik olarak düzenlenen bir etkinliği içermektedir. Öğrencilerin bireysel özelliklerine uygun bir şekilde uyarlamalar yapılan ‘Nasıl Işık Saçar, Nasıl Isınır?’ etkinliğinin öğrencilerin öğrenme düzeylerine katkısı incelenmiştir. Verilerin analizi sonucunda ünitede yer alan bazı kazanımlara yönelik olarak yapılan ve öğrencilerin görme yetersizliği düzeylerine göre planlanan etkinliğin öğrencilerin öğrenme düzeylerine olumlu katkılar sağladığı belirlenmiştir. Bu sonuca bağlı olarak görme yetersizliği olan öğrencilerin eğitiminde öğrenci özelliklerinin dikkate alınarak öğretim yapılması önerilmektedir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2016 |
Gönderilme Tarihi | 11 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 4 Sayı: 1 |
Dergide yayımlanmak üzere gönderilen çalışmaların daha önce hiç bir yerde yayımlanmamış ve aynı anda başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekir. Çalışmaların başka dergilerde daha önce yayımlanmamış olması ve/veya değerlendirme sürecinde olmaması yazar(lar)ın sorumluluğundandır. Bu tür bir husus tespit edildiğinde çalışma yazar(lar)a geri gönderilir.
Dergiye çalışma göndermeyi düşünen araştırmacılar https://dergipark.org.tr/tr/pub/fbod dergi adresinde bulunan “Yazım Kuralları”, "Yazarlar İçin Rehber" ve “Makale Gönder” sayfalarını inceleyerek çalışmalarını internet ortamında gönderebilirler. FBÖD ücretsiz bir dergi olup, dergiye gönderilen çalışmalar için yazarlardan değerlendirme veya basım ücreti talep edilmemektedir. Dergide yayımlanan çalışmaların tamamının tam metinleri ücretsiz erişime açıktır. Dergide yayımlanan makalelerden kaynak gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir.
Dergide yayımlamak üzere çalışmalarınızı bekler, derginin ülkemizde fen bilimleri eğitimi ve öğretiminin gelişmesi, bilim okur-yazarlığının yaygınlaşması ve öğretmenlerin uygulamaya dönük ihtiyaçlarının karşılanması amaçlarına katkı sağlamasını temenni ederiz.
EDİTÖR