eknolojik yeniliklerle geliştirilen oyunlaştırma, eğitim sistemlerini geliştirmek ve öğrencileri motive etmek
için kullanılmaya başlanmıştır. Öğrencileri motive etmek için önemli bir potansiyele sahip olan
oyunlaştırma öğrenciler için çok cazip hale gelmiştir. Eğitsel oyunlaştırma uygulamalarının artması ile
çalışmaların sayısı da artış göstermektedir. Oyun bağımlılığına bağlı olarak geliştirilen ölçeklerin olduğu
bilinmesine rağmen, öğrencilerin oyunlaştırma yaklaşımı ve eğitimsel kullanımı hakkındaki bilgileri
arttırmak için öğrencilerin bu yaklaşımla ilgili görüşlerini belirlemek gerekmektedir. Literatür
incelendiğinde, oyunlaştırmanın öğrencilerin derslere yönelik motivasyon ve ilgi düzeylerini geliştirdiği
söylense de, literatürde bu amaçla bir ölçek geliştirilmediği görülmektedir. Bu çalışmanın amacı,
öğrencilerin oyunlaştırma uygulaması kullanarak öğrenim gördükleri bir eğitim süreci hakkındaki
görüşlerini belirlemek için uygun bir ölçek geliştirmektir. Bu amaç kapsamında yapılan literatür taraması
sonucunda eğitimde oyunlaştırma uygulamaları için olması gereken özellikler belirlenmiştir. Oyunlaştırma
uygulamalarının eğitsel amaçlı kullanımına yönelik geliştirilmesi amaçlanan ölçek için 38 ifadelik madde
havuzu oluşturulmuştur. Araştırmanın çalışma grubunu Yakın Doğu Üniversitesi, Atatürk Eğitim
Fakültesinde öğrenim gören ve oyunlaştırma uygulamalarını eğitsel amaçlı kullanan öğrenciler
oluşturmaktadır. Güvenilirlik ve geçerlilik testleri için veriler 360 öğrenciden elde edilmiştir. Geri dönüş
oranı % 97.2 olan uygulamadan sonra 350 kullanılabilir veri elde edilmiştir. Varimax analizi sonucunda,
sadece bir faktörün olduğu belirlenmiştir.Ölçeğe eklenecek maddeler seçilirken madde toplam korelasyon
katsayısının .30’dan yüksek olmasına dikkat edilmiştir. Ölçeğin iç tutarlılık güvenilirliği .986 olarak
hesaplanmıştır. Bu analize dayanarak, oyunlaştırma sürecinde öğrencilerin görüşlerini belirleme ölçeğinin
güvenilir olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin eğitimde oyunlaştırma uygulamalarının kullanımına yönelik
görüşlerini belirleme amaçlı ölçek kullanılabilir.
With the growth of suitable applications for the gamification approach, it has becoming increasingly used
in education. Although it is known that there are scales that have been developed depending on game
dependency, it is necessary to determine the opinions of students about this approach in order to increase
the information about the students' approach to gamification and its educational use. When the literature is
examined, it is found that, although it is mentioned that gamification improves the motivation and interest
levels of the students towards lectures, no scale has been developed for this purpose. The aim of this
research is to develop a scale to determine the opinions of the students on an educational process in which
the learning is provided by using a gamification application. As a result of the literature review made within
the scope of this overall aim, characteristics which should be suitable for the gamification applications in
education were determined. Stratified random sampling is a process in which certain sub groups are selected
for the sample in the same proportion as they exist in the population. Data for the tests of reliability and
validity were obtained from a sample of 360 students. As a result of Varimax analysis, it has been
determined that it is only has one factor. The internal consistency reliability of the scale is calculated as
.986. Based on this analysis, it has been determined that the scale for determining the opinions of students
during the gamification process is reliable.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Türk Halk Bilimi |
Bölüm | Derleme Makaleleri -Compilation Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Derginin yayım dili Türkçe ve İngilizce’dir, ayrıca Türkçe de olsa tüm basılan makalelerin başlık, öz ve anahtar sözcükleri İngilizce olarak da makalede bulunur. Hakemlerden onay almış Türkçe makaleler için 750-1000 sözcükten oluşan genişletilmiş özet (extended summary) gereklidir. Elektronik çeviriler kabul edilmez.
Dergi TR-Dizin, Web of Science (ESCI), DOAJ ile diğer pek çok dizin tarafından taranmaktadır. Scimagoe quartile değeri: Q2 'dir:
TR DIZIN 2020 Etik Kriterleri kapsamında, dergimize 2020 yılından itibaren etik kurul izni gerektiren çalışmalar için makalenin yöntem bölümünde ilgili Etik Kurul Onayı ile ilgili bilgilere (kurul-tarih-sayı) yer verilmesi gerekecektir. Bu nedenle dergimize makale gönderecek olan yazarlarımızın ilgili kriteri göz önünde bulundurarak makalelerini düzenlemeleri önemle rica olunur.
Alan Editörleri/ Field Editörs
Halkbilimi/Folklore
Prof.Dr. Hande Birkalan-Gedik (JohannWolfgang-Goethe İniversitet-birkalan-gedik@m.uni-frankfurt.de)
Prof.Dr. Ali Yakıcı (Gazi Üniversitesi-yakici@gazi.edu.tr)
Prof.Dr. Aynur Koçak (Yıldız Teknik Üniversitesi-nurkocak@yildiz.edu.tr)
Prof.Dr. Işıl Altun ( (Regensburg Üniversitesi/Kocaeli Üniversitesi-İsil.Altun@zsk.uni-regensburg.de)
Edebiyat/Literature
Prof.Dr. Abdullah Uçman (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi -emekli-29 MayısÜniversitesi-abdullahucman@29mayis.edu.tr
Prof. Dr. Ramazan Korkmaz (Ardahan Üniversitesi-emekli-Kafkasya Üniversiteler Birliği -KÜNİB-r_korkmaz@hotmail.com)
Prof.Dr. Emel Kefeli (Marmara Üniversitesi-emekli-İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi-ayseemelkefeli @gmail.com)
Antropoloji/Anthropology
Prof.Dr. Hanife Aliefendioğlu (Doğu Akdeniz Üniversitesi-hanife.aliefendioglu@emu.edu.tr)
Prof. Dr. Şebnem Pala Güzel (Başkent Üniversitesi-sebnempa@baskent.edu.tr)
Prof.Dr. Derya Atamtürk Duyar (İstanbul Üniversitesi-datamturk@istanbul.edu.tr)
Prof.Dr. Meryem Bulut (Ankara Üniversitesi-meryem.bulut@gmail.com)
Dil-Dilbilim/Language-Linguistics
Prof.Dr. Nurettin Demir (Hacettepe Üniversitesi-demir@hacettepe.edu.tr)
Prof. Dr. Aysu Erden (Maltepe Üniversitesi-aysuerden777@gmail.com)
Prof.Dr. Sema Aslan Demir (Hacettepe Üniversitesi-semaaslan@hacettepe.edu.tr)