Sayısı her geçen gün biraz daha artan araştırmalar, yabancı dil öğreniminde öz-düzenlemenin önemini
vurgulamaktadır (Dörnyei, 2005; Oxford, 2011; Chamot, 2014). Bu araştırmalar doğrultusunda,
araştırmacılar, öğrencilerin dil öğrenimindeki zorluklarla başa çıkmalarına yardımcı olmak için çok
sayıda araç geliştirmişlerdir. Ancak, bu araçlar genellikle sosyal ve duygusal öğrenme çerçevesinde değil,
dil öğrenme stratejileri çerçevesinde tasarlanmıştır. Bu açıdan bakıldığında, bu çalışma, üniversite
öğrencilerinin yabancı dil öğrenirken, sosyal ve duygusal öğrenme çerçevesinde öz-düzenleme
yetkinliklerini belirlemek için uygun bir araç geliştirerek bu boşluğu doldurmaya çalışmaktadır. Ayrıca,
cinsiyetin dil öğrenenlerinin öz-düzenleme yetkinlikleri üzerindeki etkileri de yapısal eşitlik modeli
kullanılarak incelenmiştir. Ölçeklerin faktör yapısı ve iç tutarlılığıyla ilgili veriler üç farklı zamanda
toplam olarak da bir üniversitenin 1439 hazırlık okulu öğrencisine uygulanarak toplanmıştır. ÖzDüzenleme Yabancı Dil Öğrenme Ölçeğinin (SRFLLS) temel bileşen analizi, sekiz faktörlü bir yapı
ortaya koymuştur: Güçlü Yönlerin ve Duyguların Tanınması, Öz-yeterlilik, Duygusal Bedeller, ÖzMotivasyon, Öz Disiplin, Hedef Belirleme, Yardım Arama ve Merak. Cevapların doğrulayıcı faktör
analizlerine göre ise, model uyum değerlerinin kabul edilebilir olduğu ve cinsiyete bağlı olarak dil
öğrenenlerin Öz-disiplin, Yardım Arama ve Merak yeterliliklerinde anlamlı bir farklılık olduğu
gözlemlenmiştir. Çalışma sınırlamaları ve gelecekteki araştırmalar için açıklamalar ele alınmıştır.
Öz-Düzenleme Sosyal ve Duygusal Öğrenme Sosyal ve Duygusal Yetkinlik ölçek geliştirme ölçek doğrulaması
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türk Halk Bilimi |
Bölüm | Derleme Makaleleri -Compilation Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Derginin yayım dili Türkçe ve İngilizce’dir, ayrıca Türkçe de olsa tüm basılan makalelerin başlık, öz ve anahtar sözcükleri İngilizce olarak da makalede bulunur. Hakemlerden onay almış Türkçe makaleler için 750-1000 sözcükten oluşan genişletilmiş özet (extended summary) gereklidir. Elektronik çeviriler kabul edilmez.
Dergi TR-Dizin, Web of Science (ESCI), DOAJ ile diğer pek çok dizin tarafından taranmaktadır. Scimagoe quartile değeri: Q2 'dir:
TR DIZIN 2020 Etik Kriterleri kapsamında, dergimize 2020 yılından itibaren etik kurul izni gerektiren çalışmalar için makalenin yöntem bölümünde ilgili Etik Kurul Onayı ile ilgili bilgilere (kurul-tarih-sayı) yer verilmesi gerekecektir. Bu nedenle dergimize makale gönderecek olan yazarlarımızın ilgili kriteri göz önünde bulundurarak makalelerini düzenlemeleri önemle rica olunur.
Alan Editörleri/ Field Editörs
Halkbilimi/Folklore
Prof.Dr. Hande Birkalan-Gedik (JohannWolfgang-Goethe İniversitet-birkalan-gedik@m.uni-frankfurt.de)
Prof.Dr. Ali Yakıcı (Gazi Üniversitesi-yakici@gazi.edu.tr)
Prof.Dr. Aynur Koçak (Yıldız Teknik Üniversitesi-nurkocak@yildiz.edu.tr)
Prof.Dr. Işıl Altun ( (Regensburg Üniversitesi/Kocaeli Üniversitesi-İsil.Altun@zsk.uni-regensburg.de)
Edebiyat/Literature
Prof.Dr. Abdullah Uçman (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi -emekli-29 MayısÜniversitesi-abdullahucman@29mayis.edu.tr
Prof. Dr. Ramazan Korkmaz (Ardahan Üniversitesi-emekli-Kafkasya Üniversiteler Birliği -KÜNİB-r_korkmaz@hotmail.com)
Prof.Dr. Emel Kefeli (Marmara Üniversitesi-emekli-İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi-ayseemelkefeli @gmail.com)
Antropoloji/Anthropology
Prof.Dr. Hanife Aliefendioğlu (Doğu Akdeniz Üniversitesi-hanife.aliefendioglu@emu.edu.tr)
Prof. Dr. Şebnem Pala Güzel (Başkent Üniversitesi-sebnempa@baskent.edu.tr)
Prof.Dr. Derya Atamtürk Duyar (İstanbul Üniversitesi-datamturk@istanbul.edu.tr)
Prof.Dr. Meryem Bulut (Ankara Üniversitesi-meryem.bulut@gmail.com)
Dil-Dilbilim/Language-Linguistics
Prof.Dr. Nurettin Demir (Hacettepe Üniversitesi-demir@hacettepe.edu.tr)
Prof. Dr. Aysu Erden (Maltepe Üniversitesi-aysuerden777@gmail.com)
Prof.Dr. Sema Aslan Demir (Hacettepe Üniversitesi-semaaslan@hacettepe.edu.tr)