Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İngiliz Edebiyatı Öğreten Öğretmenlerin İngiliz Edebiyatını Öğretme ile İlgili Görüşleri:Libya Yüksek Öğretim Örneği

Yıl 2019, , 391 - 406, 20.09.2019
https://doi.org/10.22559/folklor.951

Öz

Bu çalışma İngiliz Dili Edebiyatı’nın Libya yüksek öğretiminde İngilizce’yi yabancı bir dil olarak
öğrenenlere nasıl öğretilmesi konusunda, İngiliz Dili Edebiyatı öğretmenlerinin görüşlerini araştırmayı
hedeflemiştir. Bu amaçla gerçekleştirilen çalışmada on altı İngiliz Dili Edebiyatı öğretmeni yer almıştır.
Söz konusu araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapı landırılmış mülakat uygulanmıştır. Toplanan
veri daha sonra nitel olarak analiz edilmiştir. Çalışmanın bulguları Libya’da İngiliz Dili Edebiyatı
öğretiminin geliştirilmesi gerektiğini göstermiştir. Verilerin analizi sonucunda İngiliz Dili Edebiyatı öğretiminde üç farklı yaklaşımın kullanıldığı ortaya çıkmıştır: Açıklayıcı Yaklaşım (Paraphrastic
Approach), Bilgi Temelli Yaklaşım (Information-based Approach) and Dil temelli yaklaşım (Languagebased Approach). En çok kullanılan yaklaşımın Açıklayıcı Yaklaşım (Paraphrastic Approach) olduğu
tesbit edilmiştir. Buna ek olarak , araştırmanın bulguları katılan öğretmenlerin İngiliz Dili Edebiyatı
öğretirken öğretim yaptıkları ortamlar ve kendileriyle ilgili bazı güçlükler yaşadıklarını
göstermiştir.Öğrenme-öğretme ortamı ile ilgili sorunların öğretimsel araç-gereç eksikliği, görsel
öğrenmeyi destekleyici araç-gereç ve materyal eksikliği, teknolojik destek eksikliği ve sınıfın uygun
öğrenme ortamına uygun olmaması olarak saptanmıştır. Öğretmenlerin kendileri kaynaklı olarak ortaya
koydukları sıkıntılar ise Edebiyat öğretimi ile ilgili bilgi, beceri eksikliği ve dil yetersizliğinden dolayı
öz-güven eksikliği yaşadıkları ve sınıf içerisinde öğrencilerle olumlu ilişkiler kurmakta zorlandıkları
yönünde olmuştur.

Kaynakça

  • Barduhn, S. (1989). Review of Maslach, C. 1982 Burnout: The cost of caring. IATEFL SIG Newsletter, 11, 2-3.
  • Carter, R. & Long, M. (1991). Teaching literature. London: Longman. Dhilloni K. K., Mogan, S. (2014). Language-based Approaches to Understanding Literature:
  • A Creative Activitiy Module.The English Teacher, XLIII (2), 63-78.
  • Hirvela, A. (1996). Reader-response theory and ELT. ELT Journal, 50(2), 127–134. OUP.
  • Hwang, D and Embi, A. (2007). Approaches Employed by Secondary School Teachers to Teaching the Literature Component in English. Jurnal Pendidik dan Pendidikan, 22, 1- 21,51[Online]Available:myais.fsktm.um.edu.my/.../Approaches_Employed_By_Secon dary_School_Teachers_To_Teaching_The_Literature Component_In_English.pdf (Feb 5, 2010).
  • Johnston, P. H. (2004). Choice words: How our language affects children’s learning. Portland, Maine: Stenhouse Publishers.
  • Keshavarzi, A. (2012). Use of Literature in Teaching English. Procedia:Social and Behavioral Sciences, 46, 554-559.
  • Lindemann, E. (2001). A rhetoric for writing teachers (4th ed.). New York and Oxford: OUP. Maley, A., & Duff, A. (1989). The Inward Ear. Cambridge, UK: Cambridge University Press.
  • McKay. S. (1982). Literature in the ESL Classroom. TESOL Quarterly, 16 (4), 529- 536.
  • Murray, D. M. (2004). A writer teaches writing (2nd ed.). Australia and others: Thomson Heinle.
  • Peregoy, S. F. & Boyle, O. F. (2008). Reading, writing, and learning in ESL: A resource book for teaching K-12 English learners (5th ed.). Boston and others: Pearson.
  • Rosli, T. (1995). Teaching literature in ESL the Malaysian context. Kuala Lumpur: Penerbit University Pertanian Malaysia.
  • Zanger, V. V. (1991). Social and cultural dimensions of the education of language minority students. In A. N. Ambert (Ed.). Bilingual education and English as a second language: A research handbook, 1988-1990. (pp. 3-54). New York: Garland Publishing

A Study on the Views of English Literature Teachers about How to Teach English Literature: Libyan Higher Education Context

Yıl 2019, , 391 - 406, 20.09.2019
https://doi.org/10.22559/folklor.951

Öz

This study examined the views of the English Literature teachers about how to teach English Literature
in Libyan higher education context. Sixteen English Literature teachers teaching in higher education were
the participants of this study. In order to collect data about the phenomena under investigation, semistructured interviews were employed. Then, the collected data were analyzed qualitatively. The findings
indicated that the teaching of English Literature still needs improvements. It was also found that basically
three different approaches were followed by the partcipant teachers: Paraphrastic Approach, Informationbased Approach and Language-based Approach. Among the preferred approaches to teach English
literature, the most commonly followed approach of teaching literature was the Paraphrastic Approach.
The findings also revealed that the participant English Literature teachers face some difficulties related
to their teaching context and themselves. Context- specific difficuties
were lack of facilities, visual aids, technology and lack of appropriate classroom environment while
teacher related difficulties were lack of self-confidence in teachers and lack of establishing rapport in
teachers with their students in class.

Kaynakça

  • Barduhn, S. (1989). Review of Maslach, C. 1982 Burnout: The cost of caring. IATEFL SIG Newsletter, 11, 2-3.
  • Carter, R. & Long, M. (1991). Teaching literature. London: Longman. Dhilloni K. K., Mogan, S. (2014). Language-based Approaches to Understanding Literature:
  • A Creative Activitiy Module.The English Teacher, XLIII (2), 63-78.
  • Hirvela, A. (1996). Reader-response theory and ELT. ELT Journal, 50(2), 127–134. OUP.
  • Hwang, D and Embi, A. (2007). Approaches Employed by Secondary School Teachers to Teaching the Literature Component in English. Jurnal Pendidik dan Pendidikan, 22, 1- 21,51[Online]Available:myais.fsktm.um.edu.my/.../Approaches_Employed_By_Secon dary_School_Teachers_To_Teaching_The_Literature Component_In_English.pdf (Feb 5, 2010).
  • Johnston, P. H. (2004). Choice words: How our language affects children’s learning. Portland, Maine: Stenhouse Publishers.
  • Keshavarzi, A. (2012). Use of Literature in Teaching English. Procedia:Social and Behavioral Sciences, 46, 554-559.
  • Lindemann, E. (2001). A rhetoric for writing teachers (4th ed.). New York and Oxford: OUP. Maley, A., & Duff, A. (1989). The Inward Ear. Cambridge, UK: Cambridge University Press.
  • McKay. S. (1982). Literature in the ESL Classroom. TESOL Quarterly, 16 (4), 529- 536.
  • Murray, D. M. (2004). A writer teaches writing (2nd ed.). Australia and others: Thomson Heinle.
  • Peregoy, S. F. & Boyle, O. F. (2008). Reading, writing, and learning in ESL: A resource book for teaching K-12 English learners (5th ed.). Boston and others: Pearson.
  • Rosli, T. (1995). Teaching literature in ESL the Malaysian context. Kuala Lumpur: Penerbit University Pertanian Malaysia.
  • Zanger, V. V. (1991). Social and cultural dimensions of the education of language minority students. In A. N. Ambert (Ed.). Bilingual education and English as a second language: A research handbook, 1988-1990. (pp. 3-54). New York: Garland Publishing
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Türk Halk Bilimi
Bölüm Derleme Makaleleri -Compilation Articles
Yazarlar

Almakki Rumadhan Al Sabiri Bu kişi benim

Sibel Ersel Kaymakamoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Eylül 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Al Sabiri, A. R., & Ersel Kaymakamoğlu, S. (2019). A Study on the Views of English Literature Teachers about How to Teach English Literature: Libyan Higher Education Context. Folklor/Edebiyat, 25(97), 391-406. https://doi.org/10.22559/folklor.951

Derginin yayım dili Türkçe ve İngilizce’dir, ayrıca Türkçe de olsa tüm basılan makalelerin başlık, öz ve anahtar sözcükleri İngilizce olarak da makalede bulunur. Hakemlerden onay almış Türkçe makaleler için 750-1000 sözcükten oluşan genişletilmiş özet (extended summary) gereklidir. Elektronik çeviriler kabul edilmez.
Dergi TR-Dizin, Web of Science (ESCI), DOAJ ile diğer pek çok dizin tarafından taranmaktadır. Scimagoe quartile değeri: Q2 'dir:

TR DIZIN 2020 Etik Kriterleri kapsamında, dergimize 2020 yılından itibaren etik kurul izni gerektiren çalışmalar için makalenin yöntem bölümünde ilgili Etik Kurul Onayı ile ilgili bilgilere (kurul-tarih-sayı) yer verilmesi gerekecektir. Bu nedenle dergimize makale gönderecek olan yazarlarımızın ilgili kriteri göz önünde bulundurarak makalelerini düzenlemeleri önemle rica olunur.

Alan Editörleri/ Field Editörs

Halkbilimi/Folklore
Prof.Dr. Hande Birkalan-Gedik (JohannWolfgang-Goethe İniversitet-birkalan-gedik@m.uni-frankfurt.de)
Prof.Dr. Ali Yakıcı (Gazi Üniversitesi-yakici@gazi.edu.tr)
Prof.Dr. Aynur Koçak (Yıldız Teknik Üniversitesi-nurkocak@yildiz.edu.tr)
Prof.Dr. Işıl Altun ( (Regensburg Üniversitesi/Kocaeli Üniversitesi-İsil.Altun@zsk.uni-regensburg.de)
Edebiyat/Literature
Prof.Dr. Abdullah Uçman (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi -emekli-29 MayısÜniversitesi-abdullahucman@29mayis.edu.tr
Prof. Dr. Ramazan Korkmaz (Ardahan Üniversitesi-emekli-Kafkasya Üniversiteler Birliği -KÜNİB-r_korkmaz@hotmail.com)
Prof.Dr. Emel Kefeli (Marmara Üniversitesi-emekli-İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi-ayseemelkefeli @gmail.com)
Antropoloji/Anthropology
Prof.Dr. Hanife Aliefendioğlu (Doğu Akdeniz Üniversitesi-hanife.aliefendioglu@emu.edu.tr)
Prof. Dr. Şebnem Pala Güzel (Başkent Üniversitesi-sebnempa@baskent.edu.tr)
Prof.Dr. Derya Atamtürk Duyar (İstanbul Üniversitesi-datamturk@istanbul.edu.tr)
Prof.Dr. Meryem Bulut (Ankara Üniversitesi-meryem.bulut@gmail.com)
Dil-Dilbilim/Language-Linguistics
Prof.Dr. Nurettin Demir (Hacettepe Üniversitesi-demir@hacettepe.edu.tr)
Prof. Dr. Aysu Erden (Maltepe Üniversitesi-aysuerden777@gmail.com)
Prof.Dr. Sema Aslan Demir (Hacettepe Üniversitesi-semaaslan@hacettepe.edu.tr)