Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Bir Evlilikten Manzaralar: Kadın Kimliğinin ‘Medeni Hali’

Yıl 2010, , 115 - 118, 01.06.2010
https://doi.org/10.1501/Fe0001_0000000038

Öz

Evlilik çoğu zaman kadın ve erkek kimliğinde önemli dönüşümlere yol açan ve onu biçimlendiren bir çerçeve haline gelir. Kadın ve erkek kendi kimliklerini bu yeni “medeni halleri” üzerinden tanımlamaya ve bu yeni kimliklerinin sınırlarında yaşamaya başlarlar. Bu durumu sorgulayan İsveçli yönetmen Ingmar Bergman’ın 1973 yapımı Bir Evlilikten Manzaralar’ı Scenes From A Marriage , evlilik dahilinde yakınlık ile kişinin özerkliğinin biraradalığına engel teşkil edenin ne olduğunu anlamaya çalışır. Bu bağlamda, “ideal evlilik” örneği sunan bir burjuva çifti etrafında, evliliğin hayata ve varoluşsal meselelere karşı bir sığınak olarak algılandığını ortaya koyar. Fakat Bergman’ın bu filmiyle özel olarak ve çok sade bir şekilde evliliğin kadın kimliği üzerindeki etkisini sahnelediğini düşünüyorum. Dolayısıyla bu yazıda Bergman’ın filminde daha çok kadınlar hakkında söylediklerinden bahsedeceğim.

Kaynakça

  • Bergman, I. (Yönetmen/Senarist). (1974). Scenes From A Marriage, ABD: Criterion.
  • Plone, A. (1975). “Marital and Existential Pain: Dialectic in Bergman’s “Scenes From A Marriage”, Family Process, 14 (3), (s. 317-78).
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Kadın Araştırmaları
Bölüm Research Article
Yazarlar

Jülide Karakoç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010

Kaynak Göster

Chicago Karakoç, Jülide. “Bir Evlilikten Manzaralar: Kadın Kimliğinin ‘Medeni Hali’”. Fe Dergi 2, sy. 2 (Haziran 2010): 115-18. https://doi.org/10.1501/Fe0001_0000000038.