Bilgi problemi felsefenin temel problemlerinden biri değil, en önemli problemidir. Aristo'ya göre, felsefe ilk ilkelerin ve nedenlerin teorik bilgisidir. Problemi bu biçimde değerlendiren Aristo, bilgi problemine felsefesinde temel problem olarak bakmaktadır. İslam filozoflarının felsefeyi eşyayı olduğu hal üzere bilme şeklindeki ifadesi, Aristo'nun felsefenin tabiatı hakkındaki düşüncelerini hatırlatmaktadır. Hakikat problemi, genel olarak İslam düşünürlerinde ve özel olarak bir İslam sufisi olan Sadreddin Konevî'de bilginin doğasını belirlemektedir. İbn Sînâ ve Konevî gerçekliğin bilinemez bir doğaya sahip olduğu hususunda aynı düşüncelere sahiptirler. Fakat, İbn Sina, gerçekliğin elde edilemez bir şey olduğunu düşünürken, Konevî, tasavvufî yolla gerçekliğin elde edilebileceğini düşünmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Felsefe |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 16 Eylül 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 52 |
Felsefe Dünyası Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.