‘Din felsefesi’ni tanımlamak sorunlarından birini tanımlamaktan çok daha
zor görünmektedir. Konularına referansla din felsefesine kaplamsal (yatay) bir
tanım getirmek onun doğrudan ne olduğunu ifade edecek içlemsel (dikey) bir
tanım getirmekten daha kolaydır, ancak bunun ne kadar yeterli olduğu ayrı bir
sorudur. Din felsefesinin mahiyeti konusunda genel geçer bir uzlaşımın önündeki
zorlukların ötesinde böyle bir şeyi bizim açımızdan daha zor veya tartışmalı kılan
hem dinî hem de felsefî açıdan farklı tarihsel, toplumsal ve kültürel koşullarda
şekillenmiş görünen bu disiplinin kültürümüze transferinin veya adaptasyonun
doğurabileceği muhtemel zorluklardır. Bu durumda, içinde bulunduğumuz bağlamı
da dikkate alarak, ‘Din felsefesi nedir?’ şeklindeki bir soruyu iki aşamalı
olarak yanıtlamak yerinde olacaktır. Bu amaçla öncelikle din felsefenin mahiyetine
ilişkin genel çözümlemeden ve değerlendirmeden sonra ‘kendimize özgü’
bir din felsefesinin imkânını irdelemeye çalışacağım.
Although philosophy of religion is a well-known discipline of philosophy
today, its meaning, scope and methodology is still in need of clarification. It is
a further question whether a discipline such as philosophy of religion which is
formed both philosophically and religiously within the Western culture has any
counterpart in the non-Western cultures or whether it can be properly transmitted
to such a culture. In this article, first, I shall attempt to find an answer to the
general question ‘What is Philosophy of Religion?’ and then I shall tackle with
the question whether doing philosophy of religion in our own culture could have
a ‘peculiar’ aspect.
Religion Philosophy Philosophy of Religion Culture Peculiarity.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Felsefe |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2012 |
Gönderilme Tarihi | 17 Nisan 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 55 |
Felsefe Dünyası Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.