BibTex RIS Kaynak Göster

TAASSUP DOĞRU DÜŞÜNMEYE ENGELDİR

Yıl 2002, Sayı: 36, 109 - 114, 15.12.2002

Öz

Kaynakça

  • ADIVAR, A. Adnan, Tarih Boyunca İlim ve Din, İstanbul 1987.
  • AYDIN, Mehmet S., Din Felsefesi, İzmir 1987.
  • BOLAY, S. Hayri, Felsefi Doktrinler Sözlüğü, İstanbul 1981.
  • DESCARTES, Rene, Metod Üzerine Konuşma, çev. Mehmet Karasan, İstanbul 1986.
  • GÜNGÖR, Erol, Sosyal Meseleler ve Aydınlar, İstanbul 1993.
  • GÜRSOY, Kenan, "Felsefe ve Hoşgörü", Felsefe Dünyası, Sayr.l, Ankara 1991.
  • HANÇERLİOĞLU, Orhan, Felsefe Ansiklopedisi, İstanbul 1978.
  • KÖYMEN, Nusret, Eğitim Sosyolojisi, İstanbul 1975.
  • LOCKE, John, Hoşgörü Üstüne Bir Mektup, çev. Melih Yürüşen, Ankara 1998.
  • ÖNER, Necati, İnsan Hürriyeti, İstanbul 1982.
  • ÖNER, Necati, "Niçin Felsefe", Erdem, Atatürk Kültür Dil ve Tarih Yüksek Kurumu, Atatürk Kültür Merkezi, c. I, Sayı:2, Ankara 1985.
  • RUSSELL, Bertrand, Din ve Bilim, çev. Akşit Göktürk, İstanbul 1983.
  • TANYU, Hikmet, "Martin Luther'in Türkler Hakkındaki Sözleri", Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, c. XXIV , Ankara 1981.
  • UZEL, İlter, "Hoşgörü ve Tenkid", Bilge, Atatürk Kültür Dil ve Tarih Yüksek Kurumu, Atatürk Kültür Merkezi, Sayı:5, Ankara 1995.
  • ÜLKEN, Hilmi Ziya, Felsefeye Giriş, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yayını, Ankara 1958,
Yıl 2002, Sayı: 36, 109 - 114, 15.12.2002

Öz

The differences of scientific methods, various knowledge sources, and different principles of mentality and mind have caused people to have different opinions. That's why, humans have a pluralist mentality. To ignore that pluralist structure causes human being to be stuck in a narrow-minded manner and consider his own ideas and beliefs superior, and thus form a hostile manner against other ideas and beliefs. This is fanaticism. Any kind of fanaticism prevents individuals from living decently and societies from developing. To remove fanaticism can be realized by expanding and extending knowledge and cultures among humans.

Kaynakça

  • ADIVAR, A. Adnan, Tarih Boyunca İlim ve Din, İstanbul 1987.
  • AYDIN, Mehmet S., Din Felsefesi, İzmir 1987.
  • BOLAY, S. Hayri, Felsefi Doktrinler Sözlüğü, İstanbul 1981.
  • DESCARTES, Rene, Metod Üzerine Konuşma, çev. Mehmet Karasan, İstanbul 1986.
  • GÜNGÖR, Erol, Sosyal Meseleler ve Aydınlar, İstanbul 1993.
  • GÜRSOY, Kenan, "Felsefe ve Hoşgörü", Felsefe Dünyası, Sayr.l, Ankara 1991.
  • HANÇERLİOĞLU, Orhan, Felsefe Ansiklopedisi, İstanbul 1978.
  • KÖYMEN, Nusret, Eğitim Sosyolojisi, İstanbul 1975.
  • LOCKE, John, Hoşgörü Üstüne Bir Mektup, çev. Melih Yürüşen, Ankara 1998.
  • ÖNER, Necati, İnsan Hürriyeti, İstanbul 1982.
  • ÖNER, Necati, "Niçin Felsefe", Erdem, Atatürk Kültür Dil ve Tarih Yüksek Kurumu, Atatürk Kültür Merkezi, c. I, Sayı:2, Ankara 1985.
  • RUSSELL, Bertrand, Din ve Bilim, çev. Akşit Göktürk, İstanbul 1983.
  • TANYU, Hikmet, "Martin Luther'in Türkler Hakkındaki Sözleri", Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, c. XXIV , Ankara 1981.
  • UZEL, İlter, "Hoşgörü ve Tenkid", Bilge, Atatürk Kültür Dil ve Tarih Yüksek Kurumu, Atatürk Kültür Merkezi, Sayı:5, Ankara 1995.
  • ÜLKEN, Hilmi Ziya, Felsefeye Giriş, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yayını, Ankara 1958,
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Kitap Tanıtımı
Yazarlar

Vahdettin Başçı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2002
Yayımlandığı Sayı Yıl 2002 Sayı: 36

Kaynak Göster

APA Başçı, V. (2002). TAASSUP DOĞRU DÜŞÜNMEYE ENGELDİR. Felsefe Dünyası(36), 109-114.


Felsefe Dünyası Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.