Aile
sağlığı merkezlerinde her geçen gün artan hasta sayısı, yeni kuşakların değişen
iş anlayışları ve deneyim eksikliği nedeni ile çalışanların iş yükleri ve
mutsuzlukları paralel olarak artış göstermektedir. Aile sağlığı merkezinde yeni
bir kişinin işe başlaması, gerekli oryantasyon sonucunda işe adapte olması ve
beklenen performansa ulaşması uzun zaman almaktadır. Birinci basamak sağlık
hizmetinin verildiği, günlük hasta yoğunluğunun doktor başına ortalama 350-400
olduğu Aile sağlığı merkezlerinde hasta memnuniyeti ancak işlerine gönülden
bağlı ve yüksek performans gösteren çalışanlarla ulaşabilir. Bu da ancak özel
ve iş yaşamında mutlu olan kişilerle sağlanabilir. Bu araştırmada Aile sağlığı
merkezi performansında ve başarısında önemli bir yere sahip olan çalışanların
mutluluğunun, işle ilgili mutlulukları ile ilişkisi incelenecektir. Bu
çalışmada amaç; Aile sağlığı merkezlerinde çalışan sağlık personelinin bireysel
mutluluk ve işyerinde mutluluklarının demografik faktörlere göre farklarını
belirlemektir. Araştırma anketi, “Oxford Mutluluk Envanteri (OHI)” ve “İşe
İlişkin Duyuşsal İyilik Algısı (JAWS)” ölçeklerinde belirlenmiş sorulardan
oluşmaktadır.
Aile Sağlığı Merkezi (ASM) bireysel mutluluk işyerinde mutluluk
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 8 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 1 |