Violence is used as a narrative tool in many different branches of art such as painting, theatre, photography and cinema. Violence, which becomes a narrative tool in the arts, can be represented directly or, more often than not, it is conveyed to individuals in an aestheticized form. Cinema is one of the leading art forms that present violence in an aesthetic way due to the technical possibilities it has. Cinema, a product of the culture industry, ensures that those who manage to survive in the present day are seen through cinema processes and obtain artificial pleasure.
In this study, South Korean cinema is mentioned within the conceptual framework since there are not enough resources in Turkish about South Korean cinema. Then, the film Old Boy, directed by Park Chan-wook, who preferred to use violence as an aesthetic tool in New South Korean Cinema, was examined. As a result of the analysis, it was observed that violence was aestheticized through the angle, theme and colors used in the scenes involving fight and torture in the film. It has been determined that the reason why the revenge story of the leading character, The revenge story of the lead character named Oh Dea-su was chosen as the subject. With this issue, it has become easier for the audience to justify violence and identify with it.
South Korean cinema Cinema and violence Art and aesthetics Oldboy
Şiddet resim, tiyatro, fotoğraf ve sinema gibi birçok farklı sanat dalında bir anlatı aracı olarak kullanılmaktadır. Sanat dallarında bir anlatı aracına dönüşen şiddet doğrudan temsil edilebileceği gibi çoğu zaman estetize edilmiş bir halde bireylere ulaştırılmaktadır. Sinema sanatı elindeki teknik imkanlar nedeniyle şiddeti estetize şekilde sunan sanat dallarının başında gelmektedir. Kültür edüstrisinin bir ürünü olan sinema gündelik hayatta bireylerin sergileyemedikleri şiddeti sinema aracılığı ile görünür hale getirmekte ve suni bir haz elde vermektedir.
Bu çalışmada Güney Kore sineması ile alakalı Türkçe yeterli kaynak olmadığı için kavramsal çerçeve içerisinde Güney Kore sinemasından bahsedilmiştir. Daha sonra Yeni Güney Kore Sinemasında şiddeti estetik bir araç olarak kullanmayı tercih eden yönetmen Park Chan-wook’un çektiği Old Boy filmi incelenmiştir. Filmde şiddetin ne şekilde estetize edildiği içerik analizi yöntemi ile ortaya konulmuştur. Analizler sonucunda filmde dövüş ve işkence içeren sahnelerde kullanılan açı, tema ve renkler aracılığı ile şidettin estetize edildiği gözlemlenmiştir. Oh Dea-su isimli başrol karakterinin intikam hikayesi konu olarak tercih edilmiştir. Bu konu ile şiddetin seyirci tarafından haklılaştırılması ve seyircilerle özdeşleşmesi daha kolay hale gelmiştir.
Güney Kore sineması Sinema ve şiddet Sanat ve estetik Oldboy
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Film Eleştirisi, Sinema ve Estetik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Haziran 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 26 Ocak 2025 |
Kabul Tarihi | 10 Haziran 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 5 Sayı: 1 |
Dergiye makale gönderimi sürekli açıktır.