Tüketim olgusunun postmodern bir perspektifte incelendiği bu çalışmada, tüketimin
toplumsal anlamına odaklanılmaktadır. Tüketim postmodern dönemde toplumsal
hayatın inşasında merkezi bir rol oynar. Postmodern yaklaşımda tüketim kültürün bir
unsuru olmak yerine tüketime farklı bir anlam yüklenir ve tüketim bir kültür halini alır.
Tüketim kültürünün yaygınlığı ve etkinliğine rağmen tüketim kültürünün birtakım
çelişkileri olduğunu belirtmek mümkündür. Postmodernizm, edebiyattan sanata,
ekonomiden siyasal ideolojilere kadar geniş bir bağlamda kullanılmaktadır.
Postmodernizmin ne olduğu yerine çoğunlukla postmodernizmin göstergeleri üzerinde
durulmaktadır. Tüketim kültürü, postmodernizmin temel göstergeleri arasında yer alır.
Tüketim kültürü de kredi kartları, avmler, reklamlar, kitle iletişim araçları gibi tüketim
araçlarından yararlanmaktadır. Genel olarak çalışma, tüketim kültürü ve tüketim
kültürünün çelişkileri olarak iki boyutta ele alınmaktadır. Postmodern perspektifte
tüketimin, bir kültür olarak karşımıza çıktığı ancak tüketim kültürünün çelişkilerinin
olduğu ileri sürülmektedir.
Postmodern Perspektif Tüketim Toplumsal Anlam Tüketim Kültürü.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2012 |
Gönderilme Tarihi | 9 Nisan 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 17 Sayı: 1 |
Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.