Bu çalışmanın amacı lise 12. sınıf öğrencilerinin İngilizce öz yeterlik inançlarının ne düzeyde olduğunu
belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırmada Yanar ve Bümen (2012) tarafından geliştirilen İngilizce
Öz Yeterlik İnancı ölçeği kullanılmıştır. Ölçek okuma, yazma, dinleme ve konuşma alt boyutlarından
oluşmaktadır. Cronbach alpha iç tutarlılık katsayıları okuma alt boyutunda .92, yazma alt boyutunda .88,
dinleme alt boyutunda .93, konuşma alt boyutunda .92 ve ölçeğin tümünde .97, olarak hesaplanmıştır.
Ölçeğin doğrulayıcı faktör analizi sonucu elde edilen uyum iyiliği değerleri ise şu şekilde hesaplanmıştır:
RMSEA= 0.044, SRMR= 0.046, NFI=.98, NNFI=.99, PNFI=.89, CFI=.99, IFI=.99, RFI=.98. Araştırma için
Elazığ il merkezinde bulunan bir Fen Lisesi, bir Anadolu Lisesi ve bir tane de Anadolu Öğretmen Lisesi
seçilmiş ve bu okullardaki 12. sınıf öğrencileri araştırmaya dahil edilmiştir. Araştırma sonucunda
öğrencilerin; İngilizce öz yeterlik inançlarının orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Fen lisesi öğrencileri ile
İngilizceye daha fazla zaman ayıran öğrencilerin İngilizce öz-yeterlik inançları yüksek çıkmıştır. Ayrıca anne
ve baba eğitim düzeyi yüksek olan öğrencilerin daha yüksek İngilizce öz yeterlik inancına sahip oldukları
sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Şubat 2016 |
Gönderilme Tarihi | 4 Şubat 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 |