Otizmli çocuklara eğitim vermekte olan eğitim kurumlarında yaşanan sorunların neler olduğunun
bilinmesi bu kurumlarda verilmekte olan eğitim ve öğretim kalitesinin geliştirilmesi bakımından önem
taşımaktadır. Bu araştırmanın amacı, bağımsız otistik çocuklar eğitim merkezinde (OÇEM) yaşanan
sorunların öğretmen görüşlerine dayalı olarak incelenmesidir. Araştırmada katılımcıların çalıştıkları kurumda
yaşadıkları sorunları belirlemek amacıyla standardize edilmiş açık-uçlu görüşme yöntemi kullanılmıştır. Bu
çalışmaya, 26 kadın ve 5 erkek olmak üzere toplam 31 öğretmen katılmıştır. Görüşmeler, 11 dakika ile 38
dakika arasında değişen sürelerde ortalamada ise 19 dakika sürmüştür. Elde edilen verilere tümevarım analizi
kullanılmıştır. Bulguların güvenirliği, analist çeşitlemesi yoluyla sağlanmıştır. Değerlendirmeciler arası
güvenirlik ortalama %99 (%94-100) olarak hesaplanmıştır. Katılımcılar tarafından ifade edilen sorunlar fiziki
koşullar, yerleştirme, öğretmen özellikleri, kapsamlı eğitim programı, bireyselleştirilmiş eğitim planlarının
hazırlanması, uygulanması ve aile başlık altında açıklanmıştır.
Otistik çocuklar eğitim merkezi öğretmen görüşleri tümevarım analizi
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Şubat 2016 |
Gönderilme Tarihi | 4 Şubat 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 |