Bu
çalışmanın amacı; ortaöğretim 9. ve 10. sınıf öğrencilerinin matematik dersine
ilişkin epistemolojik inanç düzeylerinin cinsiyet, sınıf, baba eğitim düzeyi,
anne eğitim düzeyi, ailenin aylık gelir düzeyi ve günlük okul dışı matematik
ders çalışma süresi değişkenleri açısından anlamlı farklılık gösterip
göstermediğini belirlemektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın
örneklemi, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Sivas ili merkezindeki ortaöğretim kurumlarında
9. ve 10 sınıfta öğrenim gören 2237 öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırma
verilerinin elde edilmesinde, İlhan ve Çetin
(2013) tarafından geliştirilen “Matematik
Odaklı Epistemolojik İnanç Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde; betimsel istatistik, bağımsız gruplar t
testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) uygulanmıştır. Araştırma sonucunda;
Matematik Odaklı Epistemolojik İnanç bağımlı değişkeni için Öğrenmenin Çabaya Bağlı Olduğuna İnanç alt
boyutunda cinsiyet, baba eğitim düzeyi, anne eğitim düzeyi ve günlük okul dışı
ders çalışma süresi değişkenleri; Öğrenmenin
Yeteneğe Bağlı Olduğuna İnanç alt boyutunda cinsiyet ve günlük okul dışı
ders çalışma süresi değişkenleri; Tek Bir
Doğrunun Var Olduğuna İnanç alt boyutunda ise sınıf, baba eğitim düzeyi,
anne eğitim düzeyi, ailenin aylık gelir düzeyi ve günlük okul dışı ders çalışma
süresi değişkenleri açısından anlamlı farklılık tespit edilmiştir
Matematik Epistemolojik inanç Matematik odaklı epistemolojik inanç
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2020 |
Gönderilme Tarihi | 9 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |