BibTex RIS Kaynak Göster

FACEBOOK SOSYAL AĞ SİTESİNDE ÖĞRENCİLERİN AKADEMİSYENLERİN PROFİLLERİNE YÖNELİK İZLENİMLERİ

Yıl 2014, Cilt: 24 Sayı: 1, 181 - 194, 31.01.2016
https://doi.org/10.18069/fusbed.68078

Öz

Bu araştırmanın temel amacı akademisyenlerin Facebook ortamında akademisyenlerin kendilerine yönelik izlenimlerini ve öğrencilerin akademisyenlerin profillerini nasıl okuduklarını anlamaktır. Bu amaçla Anadolu Üniversitesi’nden Facebook kullanıcısı 10 akademisyenle görüşmeler yapılmış, ardından KTÜ İletişim Fakültesi’nde okuyan 7 son sınıf öğrencisiyle görüşmeler yapılarak akademisyenlerin kendilerine yönelik izlenimiyle öğrencilerin izlenimleri arasında tutarlılık aranmıştır. Araştırma sonucunda öğrenciler akademisyenlerin profillerini okurken görsel temalara dikkat ettikleri sonucu çıkmış, kişi hakkında izlenim edinmek için öncelikle fotoğraflarını, daha sonra kişinin tanıtım kartını ve en son duvarını inceledikleri ortaya çıkmıştır. Öğrenciler bu üç yapı arasında tutarlılık aramışlar açık yakaladıklarını düşündükleri akademisyen hakkında olumsuz izlenim oluşturmuşlardır.

Kaynakça

  • Binark, M. (2005). Kimlik(lenme), Dipnotsuz İletişim ve Etnik Laflama Odaları İnternet Toplum Kültür (Ed: M. Binark ve B. Kılıçbay). Ankara: Epos
  • Birnbaum, M. G. (2008). Taking Goffman on a Tour of Facebook: College Stutents and The Presentaton of Self in a mediated Communication. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Arizona: The University of Arizona http://arizona.openrepository.com/arizona/bitstream/10150/194670/1/azu_etd_2833_sip1_m.pdf (Erişim Tar: 23.05.2013)
  • Boyd, D.,ve Ellison, N. (2007). Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship. Journal of Computer-Mediated Communication, 13 (1), article 11. http://jcmc.indiana.edu/vol13/issue1/boyd. ellison.html (05.07.2013)
  • Demir, K. (2002).Türkiye’deki Resmi ve Özel Lise Öğretmenlerinin İzlenim Yönetimi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi
  • Demircan, B. (2006). İnternet ve Kamusal Alan: Kamusal Tartışma Zemini olarak Çevrimiçi Forumlar. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi.
  • Goffman, E. (2009) Günlük Yaşamda Kendilik Sunumu (Çev.: Barış Cezar). İstanbul: Metis Yayınları.
  • Miles, M. B., Huberman, A. G. (1994). Qualitative Data Analysis. (2. Basım) Thousand Oaks CA: Sage Publication.
  • Özmen Ş. Y. (2011). Çevre İletişimi: Çevre Haberlerinin Yapısal Analizi ve Okuyucu Farkındalığı. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi
  • Sucu, İ., (2012). Sosyal medya oyunlarında gerçeklik olgusunun yön değiştirmesi: Smeet oyunu örneği. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, Sayı: 3. pp:55-88.
  • http://www.gumushane.edu.tr/media/uploads/egifder/articles/3.pdf (Erişim tarihi 12.03.2013)
  • Toprak, A.; Yıldırım A.; Aygül E.; Binark M.; Börekçi S.Çomu T. (2009). Toplumsal Paylaşım Ağı Facebook: “görülüyorum öyleyse varım”. İstanbul: Kalkedon Yayınları.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (5. Basım). Ankara: Seçkin Yayınları.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm İletişim
Yazarlar

Serkan Biçer

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2016
Gönderilme Tarihi 31 Ocak 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 24 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Biçer, S. (2016). FACEBOOK SOSYAL AĞ SİTESİNDE ÖĞRENCİLERİN AKADEMİSYENLERİN PROFİLLERİNE YÖNELİK İZLENİMLERİ. Firat University Journal of Social Sciences, 24(1), 181-194. https://doi.org/10.18069/fusbed.68078