Bu çalışmanın amacı; geçmişten günümüze çocuk oyunlarının
çocukların gelişim alanlarına ilişkin etkilerinin belirlenmesidir. Çalışmada
nitel araştırma türleri arasında yer alan durum çalışması deseni
kullanılmıştır. Araştırma kapsamında Sivas il merkezinde yaşayan 20-82 yaş arasında
bulunan 50 kişi çalışma grubu olarak seçilmiştir. Veriler için açık uçlu dört maddelik
bir görüşme formu hazırlanmıştır. 51-82 yaş aralığında yer alan 24 katılımcıyla
yüz yüze görüşme yapılmış, 20-50 yaş aralığında yer alan 26 katılımcıya yarı
yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. 51-82 yaş aralığında bulunan
birinci gruba kendi çocukluk dönemlerine ait çocuk oyunlarına ilişkin sorular,
20-50 yaş aralığında bulunan ikinci gruba ise çocuklarının günümüzde oynadığı çocuk
oyunlarına ilişkin sorular yöneltilmiştir. Veriler frekans analizi ve içerik çözümleme tekniği kullanılarak analiz
edilmiştir. Çalışmada katılımcılardan elde edilen veriler doğrultusunda
genel olarak çocuk oyunlarının çocuklarda karakter gelişimi başta olmak üzere
çocukların fiziksel becerilerinin gelişimine, etkili sosyal ilişki
oluşturmalarına, duygusal ve bilişsel gelişimlerine olumlu katkı sağladığı
belirlenmiştir.
The purpose of this research is to determine the
effects of past day-to-day children's games on children's development areas. In the
study, case study from qualitative research types were used. The study group
consists of 50 people living in Sivas province centre and randomly determined ages
from 20 to 82. The data were obtained by using an open-ended interview form
consisting of four items. 24 people were interviewed in the age range of 52-80,
and semi-structured interview form was applied to 26 people in the age range of
20-50. The first group in the age range of 52-80 was asked some questions about
games they played during their childhood; the second group in the age range of
20-50 was asked some questions about the games that their children play today.
In the analysis of data, frequency analysis and content analysis techniques
were used. It has been determined that children's games
generally contribute positively to the physical development of children,
especially to their character development, to the formation of effective social
relations, emotional and cognitive development via the data obtained from the
participants in the study.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2018 |
Gönderilme Tarihi | 11 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 28 Sayı: 1 |