Bu
araştırmanın genel amacı; Gagné’nin Öğretim Etkinlikleri Modeli’ne dayalı
çevrimiçi öğrenme ortamının öğrencilerin çevrimiçi öğrenme ortamına yönelik
tutumlarına etkisini incelemektir. Araştırmanın modeli, öntest-sontest kontrol
gruplu deneysel desen olarak ele alınmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu,
2016-2017 öğretim yılı güz dönemi Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi
İlköğretim Bölümü Matematik Öğretmenliği Programında 2. sınıfta öğrenim gören
ve “Öğretim İlke ve Yöntemleri Dersi”ne devam zorunluluğu olan 61 öğrenci
oluşturmaktadır. Bu öğrenciler Gagné’nin Öğretim Etkinlikleri Modeli’ne dayalı
çevrimiçi öğrenme ortamında ders gören deney grubu ve mevcut öğretimine
çevrimiçi öğrenme ortamında devam eden kontrol gruplarına yansız olarak kura
ile atanmışlardır. Deney grubunda 30, kontrol grubunda 31 öğrenci yer
almaktadır. Deneysel desene ilişkin öğrencilerin çevrimiçi öğrenmeye yönelik
tutumlarının belirlenmesi amacıyla Erdoğan, Bayram ve Deniz (2007) tarafından
geliştirilen “Web Tabanlı Öğretim Tutum Ölçeği” deney ve kontrol grubu
öğrencilerine öntest ve sontest olarak uygulanmıştır. Araştırma verilerinin
analizinde Wilcoxon işaretli sıralar testi, bağımsız gruplar t-testi, bağımlı
gruplar t-testi analizi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre;
Gagné’nin Öğretim Etkinlikleri Modeli’ne Dayalı Çevrimiçi Öğrenme Ortamının,
öğrencilerin derse yönelik tutumları üzerinde deney grubu lehine istatistiksel
fark olduğu, öğrencilerin çevrimiçi öğrenme ortamına yönelik tutumlarında ise
istatistiksel olarak anlamlı olmasa da deney grubunun aritmetik ortalamasının
kontrol grubundan yüksek olduğu görülmüştür.
Gagné’nin Öğretim Etkinlikleri Modeli Çevrimiçi Öğrenme Çevrimiçi Öğrenme Ortamı Çevrimiçi Öğrenme Ortamına Yönelik Tutum
The general purpose of this study is to investigate
the overall effect of the online learning environment which designed according
to Gagné’s Instruction Activities Model on students’ attitudes of online
learning environment. Pre-test and post-test control group experimental design
was used in the study. The study group consists of 61 full attendance sophomore
students who were studying in fall semester of the 2016-2017 academic year in
the Elementary Mathematics Teaching Department of the Firat University Faculty
of Education. Student groups were randomly assigned as experimental (online
learning environment platform designed with Gagné’s principles) or control
(traditional online learning environment platform) ones. The experimental group
was consisted of 31 students and control group was consisted of 30 students.
“Web Based Instructional Attitude Scale” which was developed by Erdoğan, Bayram
and Deniz (2007) was applied as pre-test and post-test to experiment group and
control group students in order to determine student attitudes towards online
learning environment. In the analysis of quantitative data, for the statistical
evaluation of the data obtained in the comparison of the Experimental Group and
the Control Group, Wilcoxon signed rank test, independent groups t-test,
dependent groups t-test were used. According to the findings of the study, it
was seen that Online Learning Environment Based on Gagné's Teaching Activities
Model constituted statistically difference in favor of the Experiment Group on
attitude towards the course and although it was not statistically significant
in the Online Learning Environment attitude, it was seen that the arithmetic
average of the Experimental Group was higher than the Control Group.
Gagné’s Instruction Activities Model Online Learning Online Learning Environment attitudes of Online Learning Environment
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2019 |
Gönderilme Tarihi | 14 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 29 Sayı: 1 |