Bireylerin ihtiyaçlarını ve isteklerini tatmin etmek amacıyla bir ürünü
seçmesi, satın alması ve kullanmasına yönelik yapmış olduğu bireysel aktiviteler
tüketici davranışını oluşturmaktadır. Tüketici davranışları ve bu davranışları
etkileyen faktörler, hem pazarlama faaliyetlerine hem de satış artırma
çabalarına yön vermektedir. Tüketici davranışları değişken ve karmaşık bir
yapıya sahip olduğu için tüketicilerin kişilik, karakter, tavır, tutum gibi
özelliklerinin etkisi olduğu düşünülen astrolojinin tüketici davranışları ile
ilişkisinin olup olmadığının da araştırılması gerektiği düşünülmüştür. Bu çalışmada tüketicilerin astrolojik özelliklerinin
satın alma davranışları üzerinde etkisinin olup olmadığı belirlenmiştir ve
dörtlü burçlar olan kardinal, sabit ve değişken burçların etkisi ilk kez
araştırılmıştır. Verileri toplamak için yüz yüze anket yöntemi kullanılmıştır
ve elde edilen anket verileri SPSS 25 kullanılarak analiz edilmiştir. Ortalamalar,
frekanslar gibi tanımlayıcı istatistikler ile ki-kare bağımsızlık testleri
uygulanmıştır. Araştırma sonucuna göre, tüketicilerin üçlü ve dörtlü burçlara
göre astrolojinin etkilerine daha eğilimli oldukları görülmektedir. Astrolojinin
tüketici davranışları üzerindeki etkisi konusunda literatürde yapılan çalışma
The
individual activities of humans to select, buy and use a product in order to
satisfy their needs and desires constitute the consumer behavior. Consumer
behavior and the factors affecting these behaviors lead both marketing
activities and sales improvement efforts. Due to the complex nature of consumer
behavior, astrology is thought to be effective in the personality, character,
attitude and attitudes of individuals. Therefore, it is necessary to
investigate whether there is a relationship between consumer behavior and
astrology. In this study, it has been determined whether the astrological
characteristics of consumers have an impact on purchasing behavior. And the
effect of cardinal, fixed and variable bushes which are quartet bushes were
investigated first. Face-to-face survey method was used to collect data. The
survey data were analyzed using SPSS 25. Descriptive statistics such as means,
frequencies and chi-square independence tests were applied. According to the results of the
study, it is seen that consumers are more inclined to the effects of astrology
than the trio and quartet signs. This study is thought to be the source of
further studies due to the limited number of studies in the literature on the
effect of astrology on consumer behaviors.
Astrology Astrological Personality Horoscopes Consumer Behavior
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | İktisadi ve İdari Bilimler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2019 |
Gönderilme Tarihi | 23 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 29 Sayı: 1 |