Eğitim denetimi, mevcut durumun ortaya konulması, sorunların belirlenmesi, gelişme yönünde gerekli
destek ve yardımın sağlanması bakımlarından büyük önem taşır. Eğitim denetiminde etkililiği sağlama büyük
ölçüde denetçinin kendisini çok yönlü olarak geliştirmesiyle yakından ilişkilidir. Bu bağlamda, eğitim
sistemindeki giderek değişen görev, rol ve sorumlulukların daha iyi kavranması ve yerine getirilmesi için
hizmet-içi eğitim bir zorunluluk olarak ortaya çıkmaktadır. Bununla birlikte, umulan yararın elde
edilebilmesi için, hizmet-içi eğitimin iyi planlanması ve etkili şekilde uygulanması gerekir.
Bu araştırmanın amacı, hizmet-içi eğitim İngilizce kursuna devam eden Milli Eğitim denetçilerinin
görüşleri doğrultusunda, İngilizce kursunun etkililiğini belirlemektir. Araştırma nitel olarak desenlenmiştir.
Araştırmanın çalışma grubunu, hizmet-içi eğitim İngilizce kursuna devam eden Milli Eğitim Denetçileri
oluşturmaktadır. Veri toplama yöntemi olarak yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır.
Hizmet-içi eğitimin etkililiği, katılımcıların hedeflere ne düzeyde ulaştığını ortaya koymak ile
mümkündür. Araştırmada, İngilizce hizmet-içi eğitimin etkililiğine yönelik elde edilen bulgular, özellikle
öğretim yöntemleri, teknolojik olanaklar ve kurs öğretmenlerinin yeterliğine ilişkin de birtakım
olumsuzluklar yaşandığını ortaya koymuştur. Ulaşılan sonuçlar eşliğinde, kursların etkili olabilmesi için,
ihtiyaç ve beklentileri karşılayacak yönde kursların tasarlanması; ve kursta yer alan yetiştirici konumdaki
öğretim elemanlarının, çağdaş öğretim teknikleri ve bilişim teknolojilerini kullanmada etkin olmalarının
sağlanması yönünde birtakım önerilere yer verilmiştir.
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2016 |
Gönderilme Tarihi | 4 Şubat 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 23 Sayı: 2 |