Bu çalışmada Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesindeki 4. sınıf öğretmen adaylarının ve öğretmen
adaylarına eğitim veren öğretim elemanlarının görüşlerine göre öğretim elemanlarının iletişimde saydamlık
becerileri araştırılmıştır. Veriler Canan Çetinkanat tarafından geliştirilen “Öğretmen İletişim Becerileri Ölçeği”
uygulanarak elde edilmiş, araştırmada ölçeğin “iletişimde saydamlık” boyutu kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesindeki 4. sınıf öğretmen adayları ile öğretim elemanları oluşturmaktadır.
Evrenin tamamına ulaşmak mümkün olmadığından 4. sınıf öğretmen adayları ve öğretim elemanları oranlı küme
örnekleme yöntemiyle seçilmiştir. Örnekleme 397 4. Sınıf öğretmen adayı ve 100 öğretim elemanı alınmıştır.
Verilerin çözümlenmesinde “SPSS For Windows (Statistical Packages for Social Sciences)” paket programı
kullanılmıştır. Ölçme aracının iç tutarlılığı Cronbach's Alpha güvenirlik katsayısı r= 0, 88’dir. Pamukkale
Üniversitesi Eğitim Fakültesindeki öğretim elemanlarının gösterdiği iletişimde saydamlık becerisi boyutunda, 4.
sınıf öğretmen adaylarının ölçekteki görüşleri % 26,4 ile “Çoğu zaman”, öğretim elemanlarının ölçekteki
görüşleri % 45,0 ile “hemen hemen her zaman” ve “Her zaman” şeklindedir. Araştırma bulgularına göre
öğretmen adayları ve öğretim elemanları en düşük katılımı “Sınav sorularının yanıtlarını sınavdan sonra
açıklamak” maddesine vermişlerdir. Bu nedenle Eğitim Fakültesinde görev yapan öğretim elemanları, sınav
sorularının yanıtlarını sınavdan sonra açıklamaya daha fazla özen gösterebilirler.
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2016 |
Gönderilme Tarihi | 4 Şubat 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 23 Sayı: 1 |