BibTex RIS Kaynak Göster

ARAŞTIRMA TEMELLİ ÖĞRENMENİN İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ

Yıl 2013, Cilt: 23 Sayı: 1, 0 - 0, 31.01.2016

Öz

Öğrenmelerin anlamlı ve kalıcı olması için, insanlar aktif olarak öğrenme sürecine katılmalı ve
öğrendiklerini farklı alanlarda uygulamalıdır. Bu süreçte, bireyler üst düzey düşünme becerilerini de
kullanarak, öğrenmeyi öğrenir hale gelmektedir. Araştırma Temelli Öğrenme ile birçok üst düzey düşünme
becerisi kullanıldığından, bu çalışmada, Araştırma Temelli Öğrenmenin ilköğretim öğrencileri üzerindeki
çeşitli etkileri incelenmiştir. Araştırma 2011-2012 eğitim-öğretim yılı Mersin ili Toroslar ilçesindeki bir
ilköğretim okulunda, 3. sınıf öğrencileri üzerinde yapılmıştır. Çalışma araştırmacılar tarafından
gerçekleştirilmiş bir eylem araştırmasıdır. Çalışmada, öğrencilerin Hayat Bilgisi dersine karşı tutumları,
yaratıcılıkları ve başarıları incelenmiştir. Veriler nicel ve nitel araştırma metotları kullanılarak toplanmıştır.
Öğrencilerin sürece ilişkin görüşleri, araştırmacının sınıf içi gözlemleri, öğrencilerin tuttukları günlükler
değerlendirilmiştir. 4 hafta süren uygulama sürecinde, uygulama öncesi ve sonrasında uygulanan test ve
ölçek puanları arasındaki ilişkiye dayalı olarak anlamlı bir farklılık olup olmadığı incelenmiştir. Araştırma
sonuçları, araştırma temelli öğrenmenin öğrencilerin Hayat Bilgisi dersine karşı tutumları, yaratıcılıkları ve
başarıları üzerinde olumlu etkileri olduğunu göstermiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Gülnihal Alkan Dilbaz Bu kişi benim

Tuğba Yanpar Yelken

Sinan Özgelen

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2016
Gönderilme Tarihi 4 Şubat 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 23 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Dilbaz, G. A., Yelken, T. Y., & Özgelen, S. (2016). ARAŞTIRMA TEMELLİ ÖĞRENMENİN İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. Firat University Journal of Social Sciences, 23(1).