Sosyal devlet olmanın bir sorumluluğu da eğitim öğretim çağına gelen bütün bireylere eğitim olanağı sağlamaktır. Ülkemiz şartlarının bir sonucu olarak küçük köylere öğrenci azlığı nedeniyle okul açılamamakta, mevcut okullar göç nedeniyle oluşan nüfus azalması neticesinde ya tamamen ya da ikinci kademesi (6-7-8) kapatılmaktadır. Kırsal kesimdeki bu bireylerin eğitim ihtiyacı taşımalı eğitim, yatılı ilköğretim bölge okulları (YİBO), çok az da olsa pansiyonlu ilköğretim okulları (PİO) aracılığıyla karşılanmaktadır. Bu hizmetlerin hepsi de kendine özgü sıkıntılar içermektedir. Bu çalışma Yatılı İlköğretim Bölge Okullarında pansiyon yönetiminde karşılaşılan sorunlar üzerinedir. Araştırma, sorunun merkezinde bulunan yöneticilerin görüşleri doğrultusunda, sorunları ve bunlara çözüm önerilerini sunduğu için önemli görülmektedir. Araştırma nitel desenlenmiştir. Araştırmada “içerik analizi” yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak görüşme soruları kullanılmış ve yöneticilerin görüşlerini almak üzere 5 adet açık uçlu soru hazırlanmıştır. Araştırmada 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Diyarbakır ve Malatya illerindeki yatılı ilköğretim bölge okullarında görev yapan 43 yöneticinin görüşleri alınmıştır. Araştırmada ulaşılan en önemli nokta herkes için genel bir kanı olan YİBO’ların küçük yaştaki öğrenciler için uygun bir eğitim ortamı olmadığı görüşünü yöneticiler de belirtmiştir. Bu sebeple yatılı okullara küçük yaştaki öğrenciler alınmamalıdır. Ayrıca yatılı okullara gönderilen bütçe arttırılmalıdır. Anahtar Sözcükler: YİBO, pansiyon, pansiyon yönetimi sorunları
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Gönderilme Tarihi | 4 Şubat 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 22 Sayı: 2 |