BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2012, Cilt: 22 Sayı: 2, 0 - 0, 01.06.2012

Öz

SOSYAL BİLGİLER DERSİ MOTİVASYON ÖLÇEĞİNİN GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI

Yıl 2012, Cilt: 22 Sayı: 2, 0 - 0, 01.06.2012

Öz

Bu çalışmanın amacı, ilköğretim düzeyinde yürütülen Sosyal Bilgiler dersine yönelik bir motivasyon ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışmasını yapmaktır. Motivasyon, öğrenme üzerinde etkilidir. Bu nedenle bireylerde vatandaşlık bilinci oluşturduğu düşünülen Sosyal Bilgiler dersine ilişkin bir motivasyon ölçeği geliştirilmiştir. Bu amaçla öncelikle taslak bir ölçek geliştirilmiştir. Elazığ ilinde 14 farklı ilköğretim okulundan 705 öğrenciye ulaşılarak faktör analizinde kullanılacak veriler toplanmıştır. Faktör analizi sonucunda üç faktörlü bir motivasyon ölçeği elde edilmiştir. Faktörler içsel motivasyon, dışsal motivasyon ve önemseme olarak adlandırılmıştır. Beşli Likert tipindeki ölçek 23 maddeden oluşmaktadır. Ölçeğin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı .792 olarak belirlenmiştir. Her bir faktörün Cronbach Alpha değeri şöyle hesaplanmıştır: İçsel motivasyon: .802, dışsal motivasyon: .745, önemseme: .826. Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, motivasyon, içsel motivasyon, dışsal motivasyon, önemseme.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Mehmet Nuri Gömleksiz

Ayşe Ülkü Kan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2012
Gönderilme Tarihi 4 Şubat 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 22 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gömleksiz, M. N., & Kan, A. Ü. (2012). SOSYAL BİLGİLER DERSİ MOTİVASYON ÖLÇEĞİNİN GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. Firat University Journal of Social Sciences, 22(2).