Lascaux ve Altamira mağaralarının duvarlarına yapılan resimlerin ‘gerçekliği’ tartışıladursun, sanat kendi kulvarında ilerlemeyi sürdürüyor. Bu süreklilik, ‘sonrası’lıklar ya da ‘yeni’likler biçiminde ve kendi anlayışları aracılığıyla oluşuyor. Sözü edilen tarihlerden bugünlere kadar yaşananlar kuşkusuz sanat tarihinin ve sanat tarihçilerinin konusu. Ne var ki yaşananlar ise sanatın, sanatçının ve izleyicinin sanata ve sanatçıya bakışını da belirlemekte. Bu bağlamda; bu makalede sanatın resim, fotoğraf, sinema, video ve sayısal sanat gibi uygulamalarının nasıl ‘hayatın yeniden sunumuna’ yol açan bir anlayışa evrildiğinin izlerini sürmeye çalışacağız. Bu süreçte de izlek olarak kendimize sanatın ve giderek de sanat dalları arasında oluşan disiplinler arası bir etkileşimin bir kesitini alma yöntemini belirledik. Bu makalede amaçlanan bir diğer nokta da; günümüz sanatında ‘yeni medya’ olarak yansıyan olgudan hareketle, bu olguyu diğer sanat dallarıyla karşılaştırmak ve örnekleri aracılığıyla da aralarındaki etkileşimin bir durum tespitini yapmak olacaktır. ‘Yeni medya’ nedir? ‘Yeni medya günümüz sanatsal üretim pratiği içerisinde nasıl konumlanmaktadır? Bu ve buna benzer sorular, ele alacağımız konunun bazı alt başlıklarını oluşturmaktadır. Anahtar Kelimeler: Sanat, yeniden sunum, resim, fotoğraf, sinema, video, dijital sanat, 'yeni medya'.
Bölüm | Güzel Sanatlar |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Gönderilme Tarihi | 4 Şubat 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 22 Sayı: 2 |