Bu araştırmanın amacı laboratuvar ortamında; 3E, 5E öğrenme halkası ve geleneksel öğretim yönteminin, fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerine etkilerinin incelenmesidir. Araştırma, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümü 1. sınıfta öğrenim gören 74 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel yöntem kullanılmış olup, Genel Kimya Laboratuvar dersleri 10 hafta boyunca Deney 1 (N= 24) grubunda 3E, Deney 2 (N= 20) grubunda 5E öğrenme halkasıyla ve kontrol (N=30) grubunda ise geleneksel öğretim yöntemiyle yürütülmüştür. Veriler 36 çoktan seçmeli sorudan oluşan Bilimsel Süreç Beceri Testi (BSBT) ile toplanmıştır. BSBT, her üç gruba da araştırmanın başlangıcında ön test, bitiminde ise son test olarak uygulanmıştır. Araştırmanın sonunda; öğretmen adaylarının BSBT son test puanları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı (X2 = 3.073; p > .05) saptanmıştır. Sonuç olarak; öğretmen adaylarının önceki okul yaşamlarında laboratuvarlarda deney yapmamış olmalarından dolayı, 10 haftalık laboratuvar uygulama süresinin bilimsel süreç becerilerinin gelişebilmesi için yeterli olmadığı düşünülmektedir. Anahtar Kelimeler: 3E öğrenme halkası, 5E öğrenme halkası, fen bilgisi öğretmen adayı, genel kimya laboratuvarı, bilimsel süreç becerisi
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2012 |
Gönderilme Tarihi | 4 Şubat 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 22 Sayı: 1 |