BibTex RIS Kaynak Göster

EĞİTİM, ÇOKLU ZEKÂ KURAMI VE ÇOKLU ZEKÂ KURAMINDA ONUNCU BOYUT: AHLÂKÎ ZEKÂ

Yıl 2012, Cilt: 22 Sayı: 1, 0 - 0, 01.03.2012

Öz

Çoklu Zekâ Kuramı, serüvenine Howard Gardner tarafından 1983 yılında yayınlanan ve büyük yankılar uyandıran Frames of Mind: The Theory of Multiple Intelligences (Zihnin Çerçeveleri: Çoklu Zekâ Kuramı) ile başladı. Yazarın 1993 yılında yayınladığı Multiple Intelligences: The theory in practice (Çoklu Zekâ: Teorinin pratikte uygulanması) ile doruğa ulaşan ve eğitimcilerin dikkatini çekerek hızla yayılan bu Kuram, zekâ ile ilgili geleneksel düşünceleri temelden değiştirmeyi başararak, geleneksel eğitim sisteminin saltanatına son vermeye yönelik pek çok projenin de hayata geçirilmesine sebep olmuştur. Bu makalede Çoklu Zekâ uygulamalarına değinilerek geleneksel olarak bilinen yedi Zekâ’ya ilaveten Gardner’in daha sonra ortaya attığı iki aday Zekâ’ya (Doğacı Zekâ ve Varoluşçu Zekâ) yer verilmiş, Çoklu Zekâ Kuramı hakkında yapılan eleştiriler kısaca ele alınmış ayrıca Gardner ve arkadaşlarının tanımlamakta zorluk çektiği yeni bir zekânın (Ahlâkî Zekâ) varlığına vurgu yapılmıştır. Anahtar Kelimeler: Eğitim, Çoklu Zekâ, Ahlâkî Zekâ

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Mustafa Zülküf Altan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2012
Gönderilme Tarihi 4 Şubat 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 22 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Altan, M. Z. (2012). EĞİTİM, ÇOKLU ZEKÂ KURAMI VE ÇOKLU ZEKÂ KURAMINDA ONUNCU BOYUT: AHLÂKÎ ZEKÂ. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(1).