2005 yılından itibaren yapılandırmacı yaklaşım ilkelerine göre hazırlanan sosyal bilgiler dersi öğretim programı ders kitaplarının da değişmesine sebep olmuştur. Ders kitaplarında içerik ve görsellik son derece değiştirilmiş ve önceki yıllarda hazırlanan ders kitaplarından farklı bir tarzda ders kitapları oluşturulmuştur. Yeni Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında çok sayıda görsel materyallere yer verilmiştir. Ders kitaplarında kullanılan görsel materyallerin içerisinde haritalarda yer almaktadır. Haritalar hem coğrafya hem de tarih ağırlıklı konular için vazgeçilmez materyallerdir. Sosyal bilgiler 4., 5., 6. ve 7. sınıf ders kitaplarında ve öğrenci çalışma kitaplarında yeterinde harita kullanılmamıştır. Fakat “şekil” olarak bahsedilen haritaya benzeyen ama harita unsurlarının bir veya daha çok özelliğini taşımayan görseller çok sayıda kullanılmıştır. Doküman inceleme yöntemi kullanılarak hazırlanan bu çalışmada sosyal bilgiler ders kitaplarında ve öğrenci çalışma kitaplarında harita ve şekillere ne kadar ve niçin yer verildiği tespit etmek amaçlanmıştır. Anahtar Kelimeler: Sosyal bilgiler, harita, ders kitabı
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2012 |
Gönderilme Tarihi | 4 Şubat 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 22 Sayı: 1 |