Bu arastırmada; ilköğretim okulu zümre öğretmenler kurulu toplantılarında görüsülen
konuların gerçeklesme düzeyleri, öğretmen algılarına dayalı olarak kıdem, brans, cinsiyet
değiskenleri açısından incelenmistir. Arastırmanın örneklemini toplam 221 öğretmen
olusturmaktadır. Arastırmada veri toplama aracı olarak anket kullanılmıstır. Đkili gruplar için ‘t’
testi, ikiden fazla gruplar için ise değiskenlik (F testi) çözümlemesi uygulanmıstır. Anlamlılık
testlerinde 0.05 düzeyi esas alınmıstır. Arastırmada öğretmenlerin demografik verilerini
değerlendirmek amacıyla frekans dağılımlarından; ölçek sonuçlarını yorumlarken ortalama ve
standart sapma değerlerinden faydalanılmıstır. Đkiden fazla kategoriye sahip değiskenlerde tek
yönlü ANOVA analizi kullanılmıstır. Arastırmada, öğretmenler gruplanan konularla ilgili
hususların hepsini “Yüksek” düzeyde görüstüklerini belirtmelerine rağmen, zümre toplantılarında
en sık “Öğrenci basarısına yönelik konuları” en düsük ise “Ölçme ve değerlendirme” konularını
ele aldıkları tespit edilmistir.
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2011 |
Gönderilme Tarihi | 5 Şubat 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 21 Sayı: 2 |