BibTex RIS Kaynak Göster

SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE OLAN TUTUMLARI

Yıl 2011, Cilt: 21 Sayı: 1, 0 - 0, 01.03.2011

Öz

Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine olan tutumlarını cinsiyet, mezun olunan lise türü, aile gelir durumu ve baba öğrenim durumu değişkenleri açısından incelemektir. Çalışma grubunu Fırat, İnönü ve Erzincan Üniversitesi sınıf öğretmenliği anabilim dalında öğrenim gören 140’ı kız, 172’si erkek olmak üzere toplam 312 öğretmen adayı oluşturmuştur. Tarama modelinin kullanıldığı bu araştırma betimsel niteliktedir. Araştırmanın verileri, kişisel bilgi formundan ve 5 li Likert tipi ölçekten oluşan öğretmenlik mesleğine ilişkin tutum ölçeğinden elde edilmiştir. Ölçekteki veriler SPSS 15.0 paket programında frekans, aritmetik ortalama ve yüzde dağılımı teknikleri kullanılarak çözümlenmiştir. Ayrıca değişkenler arasında korelasyon çözümlemesi de yapılmıştır. Elde edilen veriler ışığında, öğrencilerin öğretmenlik mesleğine olan tutumları belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma sonucunda sınıf öğretmeni adaylarının mezun olunan lise türü ve baba öğrenim durumu dışında cinsiyet ve aile gelir durumu değişkenlerine göre meslek tutumlarında anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Genel olarak öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının olumlu olduğu, ancak tutum puanlarının çok yüksek olmadığı görülmüştür.

Yıl 2011, Cilt: 21 Sayı: 1, 0 - 0, 01.03.2011

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

İlhan İlter

Bahadır Köksalan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2011
Gönderilme Tarihi 5 Şubat 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 21 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA İlter, İ., & Köksalan, B. (2011). SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE OLAN TUTUMLARI. Firat University Journal of Social Sciences, 21(1).