Bu araştırmanın amacı; ilköğretim okullarında görev yapan branş öğretmenlerinin, eğitim müfettişlerinin rehberlik ve işbaşında yetiştirme ile teftiş ve değerlendirme alanlarına ilişkin yeterlikleri ile ilgili algılarını saptamaktır. Araştırmanın evrenini, İstanbul’un 7 ilçesinden seçilen 29 ilköğretim okulunda görevli olan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise, ilgili evrenden tesadüfî örnekleme yöntemiyle seçilmiş 367 branş öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın bulgularına gore; bütün öğretmenler, eğitim müfettişlerinin “rehberlik ve işbaşında yetiştirme” alanına ilişkin davranışlarını "az", farklı kıdemlerdeki ve farklı cinsiyetlerdeki öğretmenler de "az" düzeyde gerçekleştirdiklerini düşünmektedirler. Bütün öğretmenler, eğitim müfettişlerinin “teftiş ve değerlendirme” alanına ilişkin davranışlarını "orta", farklı kıdemlerdeki ve farklı cinsiyetlerdeki öğretmenler de "orta" düzeyde gerçekleştirdiklerini düşünmektedirler.
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2011 |
Gönderilme Tarihi | 5 Şubat 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 21 Sayı: 1 |