Sinema hayatın bütün gerçekliğini geniş kitlelere sunan ve hayatın her alanını temsil eden bir sanat dalıdır. Sinemada ideolojik söylemlere ve temsillere oldukça fazla yer verilmektedir. Diğer sinema sektörlerinden farklı olarak Hollywood sineması ırkçılık unsurunu özellikle de beyaz ırkın üstünlüğü olarak kabul edilen ‘üstün ırk’ temsilini ayrı bir noktada yer edinmiş, beyaz perdede açık ve barbarca göstergeler ile izleyici kitleye sunmuştur. Bu çalışma ırkçılığın beyazperdeye nasıl yansıdığını analiz etmek amacıyla, ırkçılığın ırk ve etnik köken türünün temsili üzerine bina edilmiştir. Bu doğrultuda ırk ve etnik köken ırkçılık türünü temsil eden film evreninden, örneklem olarak Hollywood Sinemasında yer verilen 2012 yapımı ünlü yönetmen Quantin Tarantino’nun beyaz perdeye sunmuş olduğu ‘Django Zincirsiz’ filmi, amaçlı örneklem yöntemiyle seçilmiş ve film göstergebilimsel analiz yöntemi kullanılarak sömürgecilik ve özellikle de ırkçılık olgusu bağlamında incelenmiştir. Çalışmada Hollywood sinemasının ırkçılık unsurunu inceleme şekli analiz edilmiş, ırk ve etnik köken türü olan ırkçılığın örneklerinin özellikle ‘Django Zincirsiz’ filminde karakterler, diyaloglar ve sembolik göstergeler üzerinden temsil edilerek sunulduğu saptanmıştır.
Yok
Yok
Yok
Cinema is a branch of art that presents the whole reality of life to large audiences and represents all areas of life. In the cinema, ideological discourses and representations are given a lot of space. Unlike other cinema sectors, Hollywood cinema has taken the racist element, especially the representation of the 'superior race', which is accepted as the supremacy of the white race, at a separate point and presented it to the audience with clear and barbaric indicators on the white screen. This study is built on the representation of race and ethnic origin of racism in order to analyze how racism is reflected on the big screen. In this direction, the movie 'Django Unchained', which was presented to the big screen by the famous director Quantin Tarantino, produced in 2012, which was included in Hollywood Cinema as an example, from the film universe representing the race and ethnicity racism genre, was selected with purposive sampling method and the film was selected with the method of semiotic analysis and colonialism and especially also examined in the context of the phenomenon of racism. In the study, the way of examining the racism element of Hollywood cinema was analyzed, and it was determined that the examples of racism, which is a type of race and ethnic origin, were represented by characters, dialogues and symbolic signs, especially in the movie "Django Zincirsiz".
Yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | İletişim |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Yok |
Yayımlanma Tarihi | 21 Eylül 2022 |
Gönderilme Tarihi | 23 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 32 Sayı: 3 |