The study focuses on "Süs Magazine", a journal that emerged in the 20th century and encompasses the final era of the Ottoman Empire and the initial phase of the Turkish Republic. Süs Magazine stands out as a significant women's journal that delicately covers the historical and sociological shifts between these distinct periods in its all volumes. However, although it reflects this pivotal time, studies addressing Süs Magazine in the literature are quite limited. Therefore, this research aims to illuminate the historical and sociological viewpoints presented in the magazine during this transformative period and examine each of its editions. Additionally, this study explores how Süs Magazine influenced the development of a new identity of modern women and society on a broader scale. It assesses the socio-cultural role of Süs Magazine in shaping this new identity and examines the image of the modern woman that the Turkish Republic aimed to promote. Moreover, the impact of crucial parameters such as education, intellectual transformation in the media, women's involvement in professional life, and their consumption patterns within the broader context of the societal transformation were also taken into consideration in this study.
Çalışmada XX. yüzyılda yayın hayatına başlayan hem Osmanlı’nın son dönemini hem de Cumhuriyetin ilk dönemini kapsayan “Süs Dergisi” ele alınmıştır. Süs Dergisi, bu iki farklı dönem arasındaki tarihi ve sosyolojik değişime hemen hemen bütün sayılarında yer veren önemli kadın dergilerinden biridir. Süs Dergisi üzerine literatürde yapılan çalışmalar oldukça sınırlıdır. Dolayısıyla bu çalışmayla hem bu iki farklı dönem arasında bir geçiş sağlayan Süs Dergisine tarihsel ve sosyolojik süreklilik içerisinde yeni bir yorum getirilmiş hem de derginin bütün sayıları incelenerek, çalışmanın kapsamı içinde günümüz harfleriyle literatüre yeniden kazandırılmıştır. Böylece bu çalışmayla Süs Dergisinin modern kadın ve modern toplumun yeni bir kimlik inşa sürecindeki etkisi tartışılmıştır. Süs Dergisinin yeni bir kimlik inşa sürecindeki ve Cumhuriyetin de inşa etmek istediği modern kadın imajındaki sosyo-kültürel duruşu incelenmiştir. Ayrıca modern reformlarla toplumun geneline yayılan toplumsal değişim sürecinde; eğitim, basındaki entelektüel dönüşüm, iş hayatında kadın ve kadının tüketim alışkanlıkları gibi temel parametrelerin etkisi de göz önüne alınmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal Reklamcılık |
Bölüm | Tarih |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Eylül 2023 |
Gönderilme Tarihi | 9 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 33 Sayı: 3 |