Bu çalışmanın amacı, Türkiye Finansal Raporlama Standardı 16 Kiralamalar'ın (TFRS 16) iki havayolu şirketinin finansal tablolarına yansımalarını tespit etmektir. Diğer bir ifadeyle çalışmada TFRS 16'dan kaynaklanan değişiklikler tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışmada nicel ve nitel analiz yöntemleri kullanılmıştır. Nicel yöntem oran analizi iken nitel yöntem doküman analizidir. Oran analizini gerçekleştirmek için çeşitli varsayımlar kullanılmıştır. Örneğin, kira ödemeleri için değişken faiz oranının söz konusu olmadığı varsayılmıştır. Analizleri gerçekleştirmek için şirket finansal raporlarından bilgi alınmıştır. Oran analizi yapılmadan önce, Türkiye'nin önde gelen iki havayolu şirketinin 2017 yılına ait bilançoları ve kapsamlı gelir tabloları incelenmiştir. Özellikle, operasyonel kiralamalarla ilişkili bilanço dışı yükümlülüklerin aktifleştirilen tutarlara dönüştürülmesine odaklanılmıştır. Analiz sonuçları, TFRS 16 ile birlikte çeşitli değişikliklerin meydana geldiğini göstermektedir. TFRS 16'ya göre revize edilen bilançolarda dönen varlıklarda herhangi bir değişiklik olmamıştır. Duran varlıklar, kısa vadeli yükümlülükler ve uzun vadeli yükümlülüklerin hepsinde bir büyüme olduğu bununla birlikte özkaynaklarda azalma olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Satışların maliyetinde bir düşüş olmuştur. Bu durumun brüt kârda artışa neden saptanmıştır.
This study aims to identify reflections of Turkish Financial Report 16 Leases Standard (TFRS 16) on financial statements of two airlines companies. In other words, it was tried to identify changes resulting from TFRS 16 in the study. In the study, quantitative and qualitative analysis methods were used. While quantitative method is ratio analysis, qualitative method is document analysis. To perform the ratio analysis, various assumptions were used. For example, it was assumed floating interest rate was out of the question for lease payments. To perform the analyses, information was obtained from company reports. Prior to performing the ratio analysis, the balance sheets and comprehensive income statements of two prominent airlines in Turkey for the year 2017. Specifically, it focused on converting off-balance sheet liabilities associated with operational leases into capitalised amounts. Based on results of the analyses, it was determined that due to TFRS 16. Based on the TFRS 16, the revised balance sheets show no change in current assets. Non-current assets, current liabilities, and non-current liabilities have all experienced a growth, but equity has decreased. There has been a decline in the cost of sales. This condition has resulted in a rise in gross profit.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Makro İktisat (Diğer) |
Bölüm | İktisadi ve İdari Bilimler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 4 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 6 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 34 Sayı: 3 |