Lyotard postmodernizm üzerine yazmaya başladığında ve bir
estetik kategori olarak yücenin taşıdığı olanakları araştırırken 1980
sonrasında aynı zamanda postmodern sanat için bir estetik teori de geliştirir.
Ona göre sanat, yüceye tanıklık eder ve özellikle soyut ekspresyonizmde temsilin
sınırlarına işaret eder. Bu makalede Lyotard’ın Burke ve Kant’ın yüce
teorileriyle avangard sanat arasında kurduğu ilişki, filozofun Inhuman
(L’Inhumain) kitabının konuya ilişkin yazılarının yakın bir okuması yapılarak incelenecektir.
Resim sanatı kapsamında Amerikan Soyut Dışavurumculuk akımının önemli
temsilcilerinden Barnett Newman’ın eserlerini yüce estetiği bağlamında
değerlendiren Lyotard, bu vesile ile sanatta zamansallık kavramını tartışmaya
açar ve sanatı bir olay (event) olarak sorunsallaştırır. Bu çalışma, Lyotard’ın,
Burke ve Kantçı yüce teorileri ile avangard resim sanatı arasında nasıl bir
bağlantı kurduğunu; Newman’ın resimlerinin Lyotard’ın postmodern sanat
kuramındaki yerini ve son olarak da bu yaklaşımına getirilen eleştirileri ortaya
koyacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Felsefe |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Mayıs 2019 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2019 |
Kabul Tarihi | 21 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 27 |
Dergimiz 2024 yılından itibaren ikisi olağan biri dosya konulu özel sayı olmak üzere 3 sayı olarak, Mayıs (olağan sayı) Eylül (özel sayı) ve Aralık (olağan sayı) aylarında yayınlanacaktır.
2024 yılı özel sayımız ve Aralık ayındaki olağan sayımız için makale kabulü tamamlanmıştır.
Özel sayılarımızda yalnızca dosya kapsamında yer alan makalelere yer verilecektir. Makalenizi gönderirken hangi sayıda değerlendirilmesini istediğinizi bir notla bildirmeniz karışıklıkları önleyecektir.
İlginiz için teşekkür ederiz.