Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İNSANLAŞMA SÜRECİ OLARAK EĞİTİM VE PLATON

Yıl 2007, Sayı: 3, 67 - 74, 15.05.2007

Öz

Eğitimin bireysel ve toplumsal yaşamdaki önemi herkesin tartışmasız kabul ettiği bir gerçektir. Tartışılan şey eğitimin hangi amaçlara hizmet edeceğidir. Fakat bundan önce yanıtlanması gereken soru insan- eğitiminin ne olduğudur. Bu sorunun yanıtına göre, eğitimin sırf mesleki, dinsel veya ideolojik amaçlar taşması gerekip gerekmediği konusunda bir karara varabiliriz.
Eğitimin neliği ve amacına yönelik bu tartışmada, Platon'un bir insanlaşma süreci olarak gördüğü eğitime ilişkin görüşlerinin bizler için bir hareket noktası olabileceği inancındayım.

Kaynakça

  • AKARSU, Bedia. Mutluluk Ahlakı, İstanbul, Edebiyat Fakültesi Yayınlan, 1970.
  • KRANZ, Walter. Antik Felsefe, (Çev: Suad Baydur) İstanbul, Sosyal Yayınlan, 1994.
  • PLATON. Devlet, (Çev; S. Eyüboğlu, M.A. Cimcoz), İstanbul, Remzi Kitabevi, 1988.

Education As A Process of Being-Human and Plato

Yıl 2007, Sayı: 3, 67 - 74, 15.05.2007

Öz

The importance of human-education, in the individual life as well as social life, is a fact far from doubt What has been discussed is which purposes education has to serve. However, before that, we must have an answer for "what is human-education?". According to the given answer, we can come to a decision whether education has to possess only teological, ideological or occupational purposes.
I think, in this discussion on what education and its purpose is, Plato's view of education which takes education as a process of being-human, might be a starting-point for us.

Kaynakça

  • AKARSU, Bedia. Mutluluk Ahlakı, İstanbul, Edebiyat Fakültesi Yayınlan, 1970.
  • KRANZ, Walter. Antik Felsefe, (Çev: Suad Baydur) İstanbul, Sosyal Yayınlan, 1994.
  • PLATON. Devlet, (Çev; S. Eyüboğlu, M.A. Cimcoz), İstanbul, Remzi Kitabevi, 1988.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Felsefe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Muttalip Özcan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Mayıs 2007
Gönderilme Tarihi 15 Ocak 2007
Kabul Tarihi 30 Nisan 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Sayı: 3

Kaynak Göster

Chicago Özcan, Muttalip. “İNSANLAŞMA SÜRECİ OLARAK EĞİTİM VE PLATON”. FLSF Felsefe Ve Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 3 (Mayıs 2007): 67-74.

Dergimiz 2024 yılından itibaren ikisi olağan biri dosya konulu özel sayı olmak üzere 3 sayı olarak, Mayıs (olağan sayı) Eylül (özel sayı) ve Aralık (olağan sayı) aylarında yayınlanacaktır. 

2024 yılı özel sayımız ve Aralık ayındaki olağan sayımız için makale kabulü tamamlanmıştır.

Özel sayılarımızda yalnızca dosya kapsamında yer alan makalelere yer verilecektir. Makalenizi gönderirken hangi sayıda değerlendirilmesini istediğinizi bir notla bildirmeniz karışıklıkları önleyecektir.

İlginiz için teşekkür ederiz.