Bu çalışmanın temel amacı, fen bilimleri
dersinde soyo-bilimsel argümantasyon yönteminin kullanımına yönelik bir
etkinliğin uygulama örneği ve nasıl uygulandığının detaylı bir şekilde ele
alınmasıdır. Bu amaç doğrultusunda, 7. Sınıf “İnsan ve Çevre İlişkileri” ünitesi
ekosistemler ve biyolojik çeşitlilik konularına yönelik “Ekosistemleri tanıma”
etkinliği geliştirilmiştir. “Ekosistemleri tanıyalım” etkinliği sosyo-bilimsel
argümantasyon yöntemi kullanılarak hazırlanmış ve 7. sınıf öğrencilerine
uygulanmıştır. Çalışma, Ege Bölgesi’nde yer alan bir ortaokulda yedinci sınıfta
öğrenim gören 84 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Bu etkinlik kapsamında
öğrenciler fen bilimleri derslerinde sosyo-bilimsel bir konu üzerinden yola
çıkarak argümantasyon sürecini gerçekleştirmişlerdir. Bu etkinlik toplam 6 ders
saatini kapsamaktadır. Sonuç olarak bu çalışmada argümantasyon etkinliklerinde
sosyo-bilimsel konu kullanımının argümantasyon sürecine ve argüman unsurlarının
oluşturulmasına olumlu etkileri olduğu belirlenmiştir. Ayrıca görüşmeler ve
günlükler incelendiğinde, etkinliğin ikinci aşaması olan argümantasyon
sürecinde öğrencilerin grup arkadaşlarıyla iyi iletişim kurabildikleri ve
birlikte çalışmaktan keyif alabildikleri belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1 |